bude zlodějcem, sokem a porokovníkem.
Rozdiel čtrmezdcietmý, o mrkvách súd perských a ejipských sennářóv
Ktož spatří ve snách, by jedl mrkev, málo sbožie dosiehne, ale nemocen bude. Pakli vidí, že jie mrkve vařené, brzo umře. Pakli kto pie víno mrkvené a opie se jím, bude vládařem s prací a nemocí vedlé jakosti opilstvie. Pakli se neopie, bude zamúcen a neduživ.
Rozdiel pátýmezcietmý, o setí polí, smysl kněchutóv indiských
Setie polí skutky lidské znamená. Protož, zdá li se komu skrze sen, by v neznámém kraji sál pšenici nebo žito a že vzrostlo, skutci jeho bohu vzácni budú a mnohým prospěšni. Pakli to svěcký člověk nebo rolník vidí, rozličnějšie diela bude činiti, nežli zvykl. Pakli se zdá, by mnoho a po velikém poli pšenice nebo žita osál, nalezne sbožie s prací. Pakli duchovní jedno siemě seje a druhé sbierá, protivenstvie v své vieře nalezne. Pakli to vidí obecní člověk, čáka jeho pohyne v úřadě. Pakli lepšie siemě sbierá, nežli seje, lépe se zdaří naděje jeho.
Rozdiel šestmezcietmý, o obilí dospělém výklad indiských kněží.
Uzří li král nebo knieže na miestě nebo kraji neznámém, ano pole na žetí, jest li před žněmi, shromáždí lid k boji a o žnech bude zabit. Pakli to vidí sprostný, dosiehne s prací sbožie. Pakli král nebo knieže vidí ožata pole svá i sklizena odtud obilé, skóro uslyší poraženie lidu svého. Pakli cizie pole bez obilé uzří, o jiných lidí záhubě uslyší. Pakli vidí král, ano snopy žaté přivedli předeň slúhy jeho, bude zbit lid jeho a zjímán vedlé jakosti snopóv. Spatří li kto z věrných kněží, ano jalovo pole jeho, i skutci jeho jalovi sú před bohem. Pakli svěcký to vidí, zplanie naděje jeho k sboží.
Rozdiel sedmezcietmý, o zrně rozličném a múce indiských dospělcóv pohodenie
Komuž se zdá ve snách, by mlátil ječmen nebo měl ječmen zmlácený, sílu a sbožie mieti bude. Pakli kto má múku ječnú, sbožie žádúcieho