Nenie toho potřebie, byšte kostel, jenžto sem já sobě sám posvětil, vy opět světili, ale druhý den se všemi lidmi do té skalné jeskyně vejděte a tu ke mně své prozby čiňte, neb mne v svých prozbách zvláštnieho pomocníka mieti budete. A toť vám znamenie, že když tam vendete, člověčieho obraza vyrytie v tu stranu na vzchod slunce na mramoře vyryta naleznete. To zjevenie biskup znamenav, nazajtřie zítra se všemi lidmi na tu horu vyšed, v té skály jeskyni všel. A tu tři oltáře uzřel, jeden na východ slunce a dva na poledne obrácena nalezl, červenými stkvúcími plášti oděné. A tu s náboženstvím mši odslúživše, tělo boží a krev boží přijemše, zase se domuov s velikým utěšením vrátili. A tu ten biskup svatý kněží a žákovstvo nadal i ustanovil na věky, aby tu Bohu a svatému Michalu slúžili. A to se děje až do dnešnieho dne. V té jeskyni voda přečistá teče, jížto ti, ješto tu božieho Syna přijímají, se umývají. Proněžto těch časuov otec svatý, papež, ty i jiné divy slyšav i znamenav, ten den na čest a na chválu Bohu a svatému Michalu i všem svatým anjelóm slavně světiti ustavil po všem světě.
Třetie ten hod svatého Michala slove svítězenie. A to jest mnohé jich svítězenie, jakož se o nich píše na rozličných miestech. Najprvé o tom jest psáno, když ti měšťané z Seponta to miesto na hoře zjevením svatého Michala nalezše, od blizších pohanských měst mnoho protivenstvie trpěvše, k boji se s nimi zamluvili. Tehda podlé rady biskupovy, k boji se připravujíce, tři dni nábožně se postiece, své hospodě, svatému Michalu, se poručili. A třetie noci svatý Michal biskupovi se zjeviv, k němu promluvil a řka: Nebojte se, neb nad svými nepřátely, vyjdúce proti nim v takúto hodinu, silně svítězíte. A tak se jest stalo, když proti svým nepřátelóm tento lid z Seponta silně táhl, tehdy se hora svatého Michala jménem Garganus hrozným potřesením zatřásla a veliká mrákota s velikú temností všecku horu obklíčila. Zatiem pojidechu blýskoty převelmi hrozné, tak že šest set lidí oděných z jich protivníkuov mečem ohromeni jsú a padše sešli. A jiní všickni, svatého Michala archanjela moc uzřevše, svatú křesťanskú vieru jsú přijali.
Druhé svítězenie svatého Michala jest, jakž se to píše v knihách Zjevenie svatého Jana, proti pekelné zběři, diáblóm. Neb jakž jest brzo Luciper, jsa v nebesiech v anjelském přirození, přirovnati se Bohu požádal, tak ihned svatý Michal archanjel, jenžto jest probošt nad anjelskými zástupy, Lucipera se všemi jeho povolníky z nebes vyhnal. A protož nedáno jest jim v nebesiech bydliti, neb sú provinivše nebeskú světlost ztratili. Ani jim dáno na světě s lidmi ovšem bydliti, aby lidem přieliš nepřekáželi, ale u velikých