pokole[146r]číslo strany rukopisuňú jeho u věky.
CantL2,29 Nynie pustíš[2284]pustíš] dimittis lat. sluhu tvého, hospodine, podlé slova tvého u pokoju, CantL2,30 nebo sta viděle oči moji spasenie tvé, CantL2,31 jež si přihotoval přěd obličějem svého[2285]svého] omnium lat. ľuda: CantL2,32 světlo k zjěveňú národóv a chválu ľuda tvého, Mužóv vidúcích boha[2286]Mužóv vidúcích boha] Israël lat..
SymbAth1,1 Ktož koli chce spasen býti, mimo vše potřěbno jest, aby držal křěsťanskú vieru. SymbAth1,2 Južto jedno ač kto cělú a neposkvrněnú zachová, bez pochyby u věky zahyne. SymbAth1,3 Ale viera křěsťanská tato jest: ať[2287]ať] abi rkp. jednoho boha v trojici[2288]trojici] trogy rkp. a trojicu v jednosti[2289]jednosti] giednoſti rkp. čstíme, SymbAth1,4 ani pohaňujúce osobóv, ani podstavy rozkodlučujúc. SymbAth1,5 Nebo jiná jest osoba otcě, jiná syna, jiná svatého ducha. SymbAth1,6 Ale otcě a syna a svatého ducha jedno jest bostvie, [146v]číslo strany rukopisurovná chvála, věčná velebnost. SymbAth1,7 Jakýž otec, takýž syn, takýž i svatý duch. SymbAth1,8 Nestvořený otec, nestvořený syn, nestvořený i duch svatý. SymbAth1,9 Nesmierný otec, nesmierný syn, nesmierný duch svatý. SymbAth1,10 Věčný otec, věčný syn, věčný i svatý duch. SymbAth1,11 Ale však ne třie věční, ale jeden věčný. SymbAth1,12 Jakož ne třie nestvoření ani třie nesmierní, ale jeden nestvořený a jeden nesmierný. SymbAth1,13 Takež všemohúcí otec, všemohúcí syn, všemohúcí svatý duch. SymbAth1,14 Avšakž ne třie všemohúcí, ale jeden všemohúcí. SymbAth1,15 Takež bóh otec, bóh syn, bóh i svatý duch. SymbAth1,16 Avšakž ne třie bozi, ale jeden[2290]jeden] + est lat. bóh. SymbAth1,17 Takež hospodin otec, hospodin syn, hospodin i svatý duch. SymbAth1,18 Avšak ne třie hospodinové, ale jeden[2291]jeden] + est lat. hospodin. SymbAth1,19 Nebo jakožto znamenitě kterúž koli osobu boha [147r]číslo strany rukopisua hospodina skazovati křěsťanskú pravdú nutíme sě, takež tři bohy nebo hospodiny řéci křěsťanským ustavením[2292]ustavením] uſtaweny rkp. zabraňujeme. SymbAth1,20 Otec ot ižádného jest neučiněn ani stvořen ani urozen. SymbAth1,21 Syn ot otcě samého, ne[2293]ne] zapsáno korektorem nad řádkem učiněn jest[2294]ne učiněn jest] est: non factus lat. ani stvořen, ale[2295]ale] upraveno korektorem o z pův. any urozen. SymbAth1,22 Duch svatý ot otcě a syna, neučiněn ani stvořen ani urozen, ale východen. SymbAth1,23 Proto jeden otec, ne třie otci, jeden syn, ne třie synové, jeden duch svatý, ne třie duchové svatí. SymbAth1,24 A v téjto trojici nic prvé ani potom, nic většie ani menšie, ale cělé tři osoby sú věčny sobě a sú rovny. SymbAth1,25 Tak, jakož skrzě všě, jakož juž dřieve řečeno jest, a trojici v jednosti, a jednost v trojici čstěna[2296]čstěna] czſtena rkp. buď. SymbAth1,26 A protož ktož chce spasen býti, tak o trojici rozuměj. SymbAth1,27 Ale potřěbno jest k věčnému zdrav́ú, aby[2297]aby] abi|abi rkp.