B V Tentýž skutek hłouběji vyjadřený a s větší plněji svázaných słov okrasou
[1]text doplněný editorem[30]V prameni není obsaženo.[#]obrázek nebo jiný grafický prvek Věčně Bůh jsa nepočatý,
podstatou stkvěle svattý,
rozkoší a radosti
měł v samém sobě dosti.
Však se Pánu slíbiło,
aby něco učiněno było,
v čemž by słávu zjevił svou.
2 Takž vzděłán jest tento svět
v kráse své co sličný květ,
v němž se stkví Boží divná
słáva, ač nevidědlná.
Słáva moci i moudrosti,
słáva dobroty v hojnosti
jednoho Boha v Trojici.
3 Bůh, jeden jsa, svět jeden
postavił veliký ten!
Však jsa trůj, z trojí věci
jej słožił Všemohoucí.
Tré to jesti podstata,
v ní skrytý duch života,
též oheň vše rodící.
(Díło dne prvního, trůj ten počátek všeho, v. 1, 2, 3, 4, 5.)
4 Neb se předně s svou mocí
sám vyskytł všemohoucí
Bůh Otec, z ničeho tvoře
grunty nebe, země i moře.
Jenž mhła, jsuc tmavá, hustá,
pár dýmů, propast pustá,
všech tvorů světa zákład.
5 Hned se Duch Boží vylił,
hned propast tu naplnił,
jí dchnutím provívaje,
svůj život v ní vlévaje.
Ten život, kterýž potád
tu v tvořích trvá pořád,
rozveden v pramenech svých.
6 K rozvodům pak již toho
tak ducha stvořeného
moudrostí Boží oheň
jest vysłán a zanícen.
Řekło neb Boží słovo:
„Světło buď mi hotovo
form všech k rozdělování.“
7 Takž vynikla zář jasná,
mrák osvítiła krásná,
moc majíc v sobě hřetí,
z níž i moc také hnutí,
hned se zjeviła, páłajíc,
vůkoł světa se válejíc;
dnů, no[c]text doplněný editoremí tu začátek.