i Jozefovi a kázal jemu, aby se bral se Pannú Marijí a s Pánem Ježíšem do Ejipta. A to když se stalo, padly sú všeckny modly ejipské podlé proročstvie Izaiáše, jenž die: „Vstúpí Pán na oblak lechký a vejde do Ejipta a pohnuty budú modly ejipské.“ A tiem ukázal jest, že skrze příchod syna Božieho tělesný na tento svět pohnuly sú se všecky modly pohanské s odpovědmi svými, takže již ani odpovědi dávají, ani divóv činie. A protož slušie věděti, že pravie židé, kterak Ismahel, syn Abrahamuov, z dievky pohanské Agar řečené, jemu urozený první obraz udělal z hlíny. Ale pohané pravie, že Protomeus udělal obraz z bláta a že od něho najprvé počali se obrazové. Ale modloslužebenstvie počalo se jest od Bela, Asyrských krále prvnieho, nebo ten Belus když umřel, Ninus, syn jeho, pochovav tělo jeho s velikú slavností, na pamět jeho kázal obraz zlatý udělati ku podobenství jeho. A tomu obrazu klaněl se Ninus jako bohu a svým všem kázal se jemu klaněti pravě, že jest mezi bohy otec jeho Belus počten pro svú šlechetnost. A dal takovú svobodu tomu obrazu, že kterýžkoli vinný utekl se k tomu obrazu, byl svoboden od své viny. A tak lidé ten obraz velmi ctiechu a jemu oběti činiechu. A ďábel, jenž sobě, kdež a kudy muože, Boží chválu osobuje, to vida, i vstúpi do toho obrazu i poče k otázkám rozličným odpovědi dávati. A vidúce to jiné vlasti, obrazy sobě drahé děláchu, chtiec, aby takové jmievaly odpovědi. A že rozliční jsú jazykové, rozličná jim jména přezdieváchu; neb Asyrští řiekali sú svému Belus, jiní Belgon, jiní Betel, jiní Baal, jiní Balam, jiní Belfogor, jiní Belzebub, vždy pochop berúce od toho jména Belus.
A tak té modly příkladem pohané děláchu sobě modly, zamýšlejíce jim lidi vzácné, že jsú bohové učiněni po své smrti. A tak jiní obrazy dělajíce, klaniechu se jim a obětováchu jim oběti návodem kněží pohanských, kteřížto tu vieru bludnú tvrdiechu a ty velebichu za bohy. A tak řekli sú, že prvý buoh byl jest Saturnus, jenž jest byl z Krety té vlasti. A když jest umřel, pravili sú, že jest buoh, nemaje otce ani mateře, neb o něm čteme básnivě, že když byl vtipný hvězdář poznal na hvězdách, že jeho žena měla poroditi syna, kterýž by měl jeho vyhnati z královstvie, protož přikázal ženě své, aby dietě, kteréž by porodila, dala jemu sniesti; a ona porodivši dietě, i skryla je a ukázala jemu kámen a řkúci, že jest jej urodila. A on jej ihned pohltil, z něhožto porodil tři