[73r]číslo strany rukopisui dobyli sobě země, v kteréžto žádných nedostatkuov nebylo. Pak duchovně skrze syny Dan znamenávají se lidé hřiešní, jenž pro své hřiechy nemohú míti dielu u věčném dědičství. Než potom když odění hřiechóv složie a oblekú na se odění ctnosti, tehda tepruv dobudú sobě té země, totiž královstvie nebeského, ješto ji svými hřiechy byli zmrhali a potratili. A protož že svatý Jiří takovú brani na sobě měl a takové oděnie, duchovně se bránil, i přemohl jest ty jisté tři pevné nepřátely, totiž diábla, tento svět a své tělo vlastnie. Najprvé přemohl jest diábla. A to se v tom znamenává, že ješčera a tu sanut škaredú zahubil a zamordoval, skrze kteréhožto ješčera nebo sanut znamenán bude. Ta sanut pekelný diábel nečistý tím obyčejem, neb jakož ta jistá sanut bydlela v nečistéj vodě, takéž diábel – ten ješčer pekelný – bydlí v nečistých srdciech, jenž jsú zšeredína vodú a vlhkostí smrdutého hřiechu a smilstvie. Takového ješčera přemohl jest svatý Jiří kopím modlitby nábožné a znamením kříže[iu]kříže] krzieze svatého. A o tom také máme psáno, když jednoho času svatý Jiří přijel do země tak řečené Lybia do někakého města Finena jmenovaného, i bieše u toho města jezero nějaké a v tom jezeře přebýval velmi veliký a hrubý ješčer. A ta jedovatá škaredá sanut, jenž jedovatým duchem svým, i též k městu přicházeje, mnoho