[11v]číslo strany rukopisuv knihách Ecclesiasticus, 13.cizojazyčný text[24]Sir 13,1: „Qui tangit picem, inquinatur ab ea.“cizojazyčný text „Ktož se smoly dotýče, bude od nie zmazán.“ Neřekl jest „ktož uzří smolu“, ale praví „ktož se dotkne smoly, ten se zšeredie a zmaže“. Neb od ruky nemaže se smola, ale smola, tať maže ruku[25]mladší rukou na okraji připsáno „exemplum“. Neb dobrý člověk zlého obezře[26]mladší rukou přešrtnuto, nadepsáno „vida“, nemuož od něho býti pohoršen, vždy proto dobře činiti móže. Neb praví také písmo[ak]písmo] pieſmo, aby ten, ktož se smoly dotkne, pokazil smoly aneboli zšeredil? Ale praví: „Ten, ktož ji mácí, ten se zmaže a znečistí.“ Takéž člověk dobrý, přilúčen jsa ke zlému, nepohorší zlého, ale zlý ten pohorší a pokazí dobrého. Neb také prorok o tom v Žaltáři mluví[al]mluví] mluwie[27]na okraji mladší rukou připsáno „Ps 17 ſo 2.8“: „S svatým svatý budeš a se zlým zuostaneš zlý.“[28]sr. Ps 17,26–27 A protož spolek zlých lidí přirovnává písmo[am]písmo] pieſmo k smole, ale ne k blátu, neb ktož se blátem zmaže, snadně to zase setře. Ale ktož se zmaže smolú, ta velmi tvrdě přilne. A protož ktož se tovaryšstvie zlého s svéj mladosti nádrží[29]mladší rukou škrtnuto, nadepsáno „drží“, a což se podlé nich jsa naučil činiti, nesnadně toho potom k starosti opustí, neb čehož nový střep znovu navře a v se vezme, potom také vždy tím rád vuoní[30]mladší rukou nad řádkou připsáno „exemplum“. A protož sv. Mikuláš ihned s svéj mladosti varoval se mládencuov nekázaných, aby od nich pokažen nebyl. Neb když jedno mohl chvíli míti, šel jest k božiemu domu a modlil se milému bohu, dávaje nám příklad, abychom i my též rádi činili. A což božieho slova slyšel aneboli písma[an]písma] pieſma svatého přečetl, to vše z dobrú pamětí