je vykládá. A co Spasitel málo níže die, slyšme: Tělo mé pravý jest pokrm a krev má pravý jest nápoj, kto jie tělo mé a pie krev mú, ve mně přebývá a já v něm. To slovo vykládaje svatý Augustin i die: Toť jest ten pokrm jiesti a to pití píti, v Kristu přebývati a Krista přebývajícieho v sobě jmieti. A protož nepřěbývá v Kristu a v komž nebydlí Kristus bez pochybenie nenie v něm Kristus, nejie jeho těla ani pie jeho krve. A tak, ač kto tak veliké věci svatost jie, k súdu sobě jie a pie. To tak svatý Augustin die a dále die též svatý Augustin v omelí čtrmezcietme: Pověděli sme vám, bratřie, že to Pán Kristus zpósobil v jedení těla svého a v pití krve své, abychom v něm přebývali a on v nás. A níže málo vykládá to slovo Kristovo: Slova, kteráž mluvil sem vám, duch a život jsú, totiž duchovně ta slova mají rozuměna býti. A svatý Jeronym na to čtenie mluvie i die: Dvojím obyčejem má rozuměno býti tělo Kristovo a krev jeho, nebo tělo obřezané ukřižované a pochované. A krev, kteráž rytieřovým vylita jest kopím, aneb ono tělo a krev duchovní a Božské, o němž Kristus die v svatého Jana čtenie: Tělo mé pravý jest pokrm a krev má pravý jest nápoj. A opět: Nebudete li jedno jiesti těla mého a píti krve mé, nebudete jmieti života věčného. Viz toho doktora, svatého Jeronyma, žeť duchovně rozumie, ne prostě. Již z těch výkladuov muožem rozuměti slovu Kristovu. Jedno: Nebudete li jiesti těla Syna člověčieho a krve jeho nebudete li píti, totiž nebudete li údové těla mého duchovnieho, a nebudete li přebývati ve mně a já u vás, nebudete jmieti života v sobě, neb urúbený úd od živého těla člověčieho nenie živý. A tak, ktož přebývá v Kristu skrze milost a vieru a v komž Kristus bydlí duchovně, tělo jeho jie a krev jeho pie. A protož svatí mládencové a jiné dietky křtěné jedli jsú tělo a pili krev Kristovu. Duovod toho: nebo přebývali v Kristu a Kristus v nich, protož, věrní