urozen od Otce, [aniž kdy přestane, by nerodil jeho Otec]text doplněný editorem[189]doplněno podle rukopisu NK XVII.C.15 podlé Božstvie, a však jest vždy urozenie dokonalé; jak jest vuole neproměnné v ničem sě neměně, a od něho jdú proměny všecky. A takéž o člověčství jeho. I o této svátosti mnoho jest, ješto jest skryto rozumu našemu, ješto jest při ní. Ale vše to spolu jiesti máme, a pakli co ostane, velí Písmo spáliti ohněm, totiž má to člověk poručiti Bohu neb Boží moci, múdrosti a dobrotě, což takého přijde na mysl, ješto jest skryto před rozumem; neb vieceť muož Bóh učiniti, nežli člověk obmysliti. A má to milosti Boží poručiti; neb on z své dobroty vše jest zjednal k dobrému lidskému.
Druhé nám Písmo ukazuje, jak sě máme jmieti přijímajíc, a die: Takto jej budete jiesti: Ledvie své přepášete, obuv na nohách budete jmieti a držěti budete holi v rukú a spěšně pospiechajíc budete jiesti. Tu nám čtveru věc Písmo ukazuje: Prvním velí zdržěti sě od skutku smilné nečistoty řka: Ledvie své přepášete. Druhé velí žádost, ješto mysl trží, jmieti čistú. To miení, vele obuv jmieti na svých nohách. Třetie velí pomoci hledati, když velí držeti holi v rukú. Čtvrté velí pospiechati; neb jest čas chodby Hospodinovy. Ať šíře pomluvím o tom! Když die Písmo: Takto jej budete jiesti, ukazuje, že ne v netbání, ale s pílností sluší k svátosti této tak duostojné přistúpiti a tak divnéj. Ač vždy slušie sebe pílnu býti, však zvláště slušie mysli vzhuoru v náboženstvie a u vděčnosti také Boží dobrotě povzdvihnúti, k téj svátosti přistúpajíc, ješto v jednotu člověka s Bohem vieže. A protož má své ledvie přepásati, od tělesné sě sdržě nečistoty, ktož přistúpá k té svátosti. Neb když David s svými chtěl jiesti chléb posvátný, ješto jest nebyl roven chlebu tomuto, otázáno jeho, byl li by i s těmi svými číst od žen předtiem chvíli některú; tehdyť ovšem potřebuje toho velebnost svátosti této. Dieť svatý otec Lev papež: Častoť vám pravím, aby k hodóm Božím netolik od neščastné nečistoty s nesvými ženami sdrželi sě, ale i od svých žen vlastních. A ješto die: Obuv budete