ješto jest v jedné milosti z rozličných úduov jako jedno tělo z rozličných úduov. Neb milost z těch, ktož milují sě, učiní jedno. A svatý Pavel nejen porušeným pannám psal jest řeč tuto řka: Usnúbil sem vás jednomu muži, čistú pannu abych dal Kristu. I ukazuje tiem, že v Boží milosti, ktož sě věrně a vším srdcem obrátí k němu, i nečistí budú zčištěni. A jakž koli nese nějakú podobnost duchovné manželstvo tělesného, však veliká jest v tom nepodobnost. V duchovném manželstvie jedna čistá milost bude s Bohem sbožné duše, ale v tělesném porušena jest žádost těla. A tak v tělesném manželstvie panna bude porušena, ale v duchovniem porušená hřiechem duše opět pannú bude učiněna. V tom pak jest podobnost duchovné svatby k tělesné, že najprv bude chot lidská smlúvú usnúbena, potom ženich své choti posielá dary, a pak najposlé svatba bude. Toho trého dotýká svatý Pavel v řeči této, když die: Usnúbil sem vás jednomu muži, čistú pannu abych dal Kristu; jakož sem tuto řeč počal byl slovy těmi.
Ješto jest řekl: Usnúbil sem vás muži jednomu. Prvé miení, že jest on snúbil svým kázaním, aby sě k Synu Božiemu obrátili a s ním byli v jedné milosti. A řka „pannu čistú“ dotýká toho, že dává jim své dary jako chot choti. Neb to jest dar první od Boha, ktož přidá svú vóli k vóli jeho, že učistí jej najprv svú milostí. A die k tomu svatý Bernart: Což koli vzal jest kto od Boha s jinými obecně, neb zvláštějie s některými, aneb sám zvláště, to jest jemu ten dar, jako chot své choti šele, chtě ji sebe vzbuditi k milování. Když pak die „abych dal Kristu, tu dotýká dokonánie té svatby, když sbožná duše dá sě vší milostí Jezu Kristu, v jehož milosti blahoslavena bude. Tak i dievka tato, jejiež hod dnes pamatujem, najprv jako snúbena Kristu, když učena křesťanské vieře; pak dary brala od svého choti, rozličné šlechetnosti: pokoru, čistotu, múdrost, sstálost; a pak najprvé v koruně panenské a v druhé mučedlničské nebeský chot pojal svú chot a dokonal s ní věčnú svatbú v zpojenie pochotné