ví[S8r]číslo strany rukopisuru slovuom, též slovem mrtvou děvečku vzkřísil. A protož on také duši tvou příjme a ostříhati jí bude a v poslední den duši tělu dá a spojí ji k životu věčnému.“
Jan ‹začátek komentované pasáže5.›konec komentované pasáže[1990]5.: V: „Přichází hodina, v nížto všickni, kteříž v hrobích jsou, uslyší hlas jeho a vyjdou, kteříž dobré věci činili, na vzkříšení života.“
Římanom[1991]Římanom: Ržjmanō ‹začátek komentované pasáže8.›konec komentované pasáže[1992]8.: VIII: „Pakli Duch toho, kterýž vzkřísil Ježíše od mrtvých, přebývá v nás, ten, kterýž vzkřísil Krista z mrtvých, obživí i smrtedlná těla vaše pro svého ducha přebývajícího v vás.“
‹začátek komentované pasáže1.›konec komentované pasáže[1993]1.: I Korintom[1994]Korintom: Korinthom ‹začátek komentované pasáže15.›konec komentované pasáže[1995]15.: XV kapitola[1996]kapitola: ka: svatého Pavla jest zlatá a plná potěšení. Tu svatý Pavel naše vzkříšení tak k Kristovu zmr[S8v]číslo strany rukopisutvýchvstání[1997]zmrtvýchvstání: z Mrtwých wſtánij připojuje, že se žádným obyčejem odciziti a odděliti nemuože, v tato slova: „Kristus vstal z mrtvých, což jest jistá věc[1998]věc: wětz. Tehdy my zajisté též zas vstaneme. Neb Kristus jest hlava naše a my oudové. Hlava pak ouduov svých za sebou nenechá a neopustí. Kde on jest, tamť my též musíme býti, nebo jsme oudové téhož těla z těla a kostí jeho.“
Efezským[1999]Efezským: Ephezſkým ‹začátek komentované pasáže5.›konec komentované pasáže[2000]5.: V kapitola[2001]kapitola: ka: Kdož tu nesmírnou lásku a slávu veliké i znamenité milosti Boží může vypravovati, že Buoh sstoupiv z nebe, poníživ se ráčil člověkem[2002]člověkem: Cžlowěkem smrtedlným býti, aby mdlé a křehké lidské přirození skrze osobné smíření s nesmrtedlným Božským[2003]Božským: Božſkȳ přirozením k nesmrtedl[T1r]číslo strany rukopisunému životu z nekonečné Božské moci mohl vyvýšiti, bychom věřili, že nám takové zboží dáno jest a takové blahoslavenství že nás očekává, kterak bychom toužiti mohli, neb přirození všech věrných, jenž jest před Kristem i po něm bylo a bez pochyby v Kristu bude pravém člověku[2004]člověku: Cžlowěku a Bohu, též nesmrtedlnost na sebe vzalo.
Protož vzkříšení Páně jest mocné potěšení, jimžto svatý[2005]svatý: S: Pavel umysl Korintských upevňuje pravíc[2006]pravíc: prawjtz: „Kristus vstav z mrtvých prvotiny těch, kteříž zesnuli, byl. Nebo poněvádž skrze člověka[2007]člověka: Cžlowěka smrt, také skrze člověka[2008]člověka: Cžlowěka vzkříšení mrtvých. Neb jakož skrze Adama všickni umírají, tak i skrze Krista všickni