vypravuje svatý Pavel k Římanuom v ‹začátek komentované pasáže8.›konec komentované pasáže kapitole řka: „Bude-li Buoh s námi i kdo proti nám?“ Kterýž také i vlastnímu synu svému neodpustil, ale za nás za všecky vydal ho, ‹začátek komentované pasážekterakž by›konec komentované pasáže tehdy s ním nedal nám všech věcí.
Kdo bude žalovati na vyvolené Boží? Zda-li Bůh, kterýž spravedlivé činí? Kdo jest, ‹začátek komentované pasážekterý by›konec komentované pasáže je odsoudil? Kristus Ježíš, kterýž umřel jest, nýbrž kterýž i z mrtvých vstal, kterýž jest na pravici Boží, kterýž také přimlouvá se za nás?
Protož krátce zavrouc pravím a jest pravda, že kdožkolivěk slovu Božímu zaslíbení, milosrdenství a v Kristu milosti nabyti z srdce doufá a věří, tomu Buoh odpouští všecky jeho hříchy, byť jich pak tak mnoho bylo jako kruopějí v moři a hvězd na nebi. Buoh také nechce více od člověka žádati, než takového toliko vyznání a takové víry, nebo kde taková víra a doufání v Boha jest, tu jest Buoh sám, tu jest milost, tu jest Duch svatý.
A teče z milosti Boží skrz víru víru pravá láska, želení a lítost nad hříchy a člověk věřící nemuož na hříchy laskav býti, nebo láska žene a pracuje k vuoli Boží, jehožto milosti a milování ona žádá. Protož prosí člověk věřící za milost a odpuštění hříchuov s srdečným želením a věří, že jemu Buoh skrze Krista odpustí. Takž zastává ho Kristus Pán a nabývá jeho milosti a dává jemu pro víru milost, kteréž nám na Kříži dobyl, to jest nebeského království a odpuštění hříchuom a připravuje nás k dobrým skutkuom. I bude věřící znamenán Duchem svatým a budou potom od něho všecky dobré skutky pocházeti, nebo jsou ovoce víry. A poněvádž tobě Bůh Krista darmo dává, kterakž pak tobě dobrých skutkuov nemá s nim darmo dáti? Všecko jsou darové Boží.
A protož bloudí ti, kteříž samým skutkuom našim nebeské království a spasení našemu vlastnímu zasluhování připisují takto pravíc: „Ačkoli tak jest, že Kristus Pán skutky svými nás na kříži vykoupil a dosti za naše hříchy učinil, však proto nám náleží také něco k tomu