rozkazovati a přikazovati a oddá se všecken Bohu a dosahuje vší milosti skrze Krista.
O odpuštění hříchuov skrze zasloužení Kristovo.
Kdo již takovým odpustkuom, to jest odpuštění všech hříchuov skrze Krista, nevěří a chce nebe svými skutky sám zasloužiti, ten ztratí učastnost milosti Kristovy a na žádným místě nenajde milosti a jemu skutkové jeho nic nespomohou, to jest jisté. Jakož Izajáš v ‹začátek komentované pasáže57.-59.›konec komentované pasáže kapitolách praví: „A kterýž člověk tak na samy vlastní skutky jest veden a oufá skrze ně hříchuov sproštění a spasen býti, takž vždycky v ně hloubějí padá jako onen licomerný zákoník svatého Lukáše v ‹začátek komentované pasáže18.›konec komentované pasáže kapitole.
Takového smyslu jsou mnozí lidé tělesného rozumu, kteřížto svým tělesným rozumem toho chopiti nemohou, i protož praví, že se dobří skutkové zapovídají a lehčí a že se lidem příčiny dávají k hřešení etccizojazyčný text.
V tom netoliko dokonalým kazateluom křivdu činí, ale také slovu Božímu. Nebo dobří kazatelé neučí, aby lidé dobře nečinili anebo dobří skutkové aby zanecháni byli a zlí aby činěni a konáni byli, ale učí toliko tomu, abychom sobě dobrých skutkuov nepřipisovali a na ně abychom nezpoléhali ani v ně doufali, že skrze ně samy spaseni budem. Nebo kdybychom my lidé svými vlastními skutky mohli sobě nebe zasloužiti, tehdy ‹začátek komentované pasážebyl by›konec komentované pasáže Kristus nadarmo umřel.
Jakož svatý Pavel praví k Galatům v ‹začátek komentované pasáže2.›konec komentované pasáže kapitole: „Víra v Krista Pána, tať nás spaseny činí, a ne naši skutkové.“ Sic ‹začátek komentované pasáženebyl by›konec komentované pasáže žádný rozdíl mezi křesťanem a pohanem, nebo židé, turci a pohané jsou mnozí ctnostně a dobře živi na tomto světě, avšak se jim spaséní a věčný život nepřipisuje. Ale Pán náš Jezus Kristus, ten jest, kterýž v nás puosobí ne toliko vůli, ale také dokonání všech dobrých skutkuov (K Filipenským ‹začátek komentované pasáže2.›konec komentované pasáže kapitola).