spravedlnost nesmierná, ale aby nižádného nad sebú nerozpačil, že by od něho i v soudu spravedlnost nedála se, ačkolivěk přieliš ohyzdné a nepodobné, aby se stvořenie s stvořitelem súditi mělo v soudu skutečném, vinu stvořiteli dávaje, však proto pro božskú zvláštní dobrotu svú a z lásky nesmierné své, kterúž k svému stvoření umienil jest mieti – teď mě splnú mocí, jako by Svatost Jeho osobně sám zde stál a byl, vyslal jest mě, a což vy, páni súdce, Svatosti Jeho v té při jeho naleznete a vypoviete, na tomť Jeho Milost přestati ráčí.“
I vece Michal: „Zdali múdrost nevolá a opatrnost nedává hlasu svého? Na svrchních i na nižších pahrbciech na cestě, prostřed stezek stojiec, podle vrát městských, v samých dveřech mluví? Protož, vy všichni mužie, suďte Boha najvyššieho. K vám volám a hlas muoj k synóm lidským. Rozumějte, maličcí a nemúdří, přiložte mysl svú. Slyštež, neboť o velikých věcech mluviti budu, otevruť vám rty mé, abych pravé věci předpověděl. Pravdu přemyšlovati bude hrdlo mé a nenie v nich nic křivého ani převráceného. Najprvé Buoh a Pán náš srozuměl jest chytrosti těchto ďáblóv, kterak, právi se činiece, žádají navrácenie svého do nebes. A nechtějí znamenati ani sobě vážiti opatrnosti a múdrosti řečí božských, ano již jim pověděno, vyloženo jest prostú řečí Pána našeho skrze Rafaele pověděnú, že jiným obyčejem jich navrácenie nemóž býti. Avšak přesto súdu a nálezu žádají od Jeho Milosti, jakož to nesmierný v své milosti soud a nález váš podniknúti ráčí. Ale jakož Pán Buoh váš dobrých přirozených najlepší stvořitel jest, takéž všech zlých vuolí najspravedlivější zdržitel, aby, poněvadž když oni zle užívají přirozenie dobrého, ale on dobře užíval i zlých vólí. A protož Jeho Svatost tak praví, že jest byl zřiedil a zpósobil ďábla Lucipera, kterýž jest knieže nad těmito ďábly, dobrého, ale svú vuolí zlý učiněn jest a v najdolejších miestech zpósoben jest a posmieván od anjelóv jeho. Tiem on vinen nenie, neb poněvadž dobroty jeho požíval jest k vuoli své, též zlosti jeho. Nebo pohaněno nic nenie veleslavenstvie jeho, ale jehožto zlosti i všelikého