tázáno, kto jest ten, jenž světlo stvořil jest, dosti na to bylo by odpovědi, že Buoh stvořil jest světlo. A tiem poznáno býti, že dobří anjelé i zlí stvořeni jsú mocí, múdrostí a milostí jeho, takže ďáblé stvořenie božie dobré jsú, ale vóli svú zlú, což měli sú, aneb mají dobrého, od nižádného neměli sú, než od stvořitele našeho. Pakli tu duostojnost, o kterú stojie, a praviec, že jich jest, vlastně mají od koho jiného, nechť právo a svědomie okáží. Kto jest také smělosti a moci byl aneb mohl býti, aby bez vuole a svědomie toho, jenž všechny skryté věci vie a zná a všech stvořitel jest, a spravoval jest jeho vlasti nebeské, čest a dóstojnost bera? Pakli by sě ztazoval, oni anebo kto jiný, o tom světlu, nemajíc na tom dosti, kto jest to prvnie světlo stvořil, ale věděti chtěli, skrzo koho světlo stvořeno jest, dosti by tak to bylo vypraviti: I řekl jest Buoh: Buď světlo. Aby netoliko skrze Boha, ale také skrze slovo světlo býti poznali bychom. Neb zajisté tři věci některaké velmi vtipné o stvoření musily sú nám býti zjevné: najprvé, kto jest světlo stvořil, skrze koho jest učinil. A řekl jest Buoh: Buď světlo. A učiněno jest světlo a viděl jest Buoh, světlo že dobré jest. Protož žádá li kto a chce věděti, kto světlo stvořil, Buoh jest stvořil. Proč jest je stvořil? Protože dobré jest. Ani rozmnožitel výše Boha jest ani uměnie mocnějšie slova božieho ani příčina lepšie, než toliko aby dobré stvořeno bylo od Boha dobrého. I divná věc, že oni žádají, a to z sebe činie, že toho, což jim bylo dáno, dáno jest od Boha dobrého a Pána našeho, jeho dobroty nesmierné. Toho sú nechtěli zachovati pro svú vóli a hrdost pýchy své. A ztrativše to svévolně, i chtie to soudem obdržeti, ne z milosti, ale bezděčně, a čehož prvé požívali sú z milosti, to již chtie právem a mocí osáhnúti. Prvé byvše převelikú světlostí nad jiné okrášleni skrze moc boží, nechtějíc v tom býti, i zvolili sobě radše tmu za světlost. Ktož tiem vinen? I zdali komu z toho mají vinnu dáti? Žádnému jinému než sobě sami. A chtějí Bohu a Pánu našemu dobři býti a věrni, a sami sobě jsúce nevěrni.