do dne súdného nečekal, aby se všemi lidmi jako všemohúcí vódce z mrtvých vstal. To jest učinil najprvé pro svého svatého těla duostojenstvie, neb jelikož jeho předuostojné tělo s božstvím bylo sjednáno, neslušalo jemu v zemi ležeti a hníti. Jakžto David praví: Nedáš, hospodine, svatému svému, totiž oslavnému, tělu viděti shnilosti. A druhé proto, aby svaté viery svým vzkřiešením potvrdil, nebo by byl inhed třetí den z mrtvých nevstal, byla by viera pohynula, ani by jeho kto pravého boha věřil. A to se jest ukázalo v ten čas jeho umučenie, že byli všickni, kromě jediné matky božie, vieru potratili, ale jakž Jezukrista z mrtvých vstavše uzřeli, tak se inhed k vieře navrátili.
Třetie slušie věděti, že syn boží Ježíš Kristus z mrtvých vstav, v rozličné časy rozličným se ukázal. Najprvé svatéj Maří Mandaléně, jakož píše svatý Marek evandělista ve čtení. A to jest proto učinil, aby ukázal, že jest pro hřiešné umřev, z mrtvých vstal, jakžto sám ve Čtení řekl: Nepřišel sem pozvati spravedlivých, ale hřiešných ku pokání. Druhé se ukázal těm třem paniem Mariám tehdy, když od jeho svatého hrobu jdiechu. Třetie svatému Petru, ale písmo nepraví, v který se to čas stalo. Čtvrté se ukázal těma dvěma, ješto jdiešta toho dne božieho vzkřiešenie na ten hrad, ješto slove Emaus. Páté se ukázal apoštolóm, ani se všickni v jeden duom sebrali. A podlé toho ukázal se jest spasitel pětkrát toho dne, když z mrtvých vstal. A protož svatá cierkev ustavila jest, aby