Třetí z toho počet požádán bude, zložena li jest na to hovádko od nás práce pokánie a ctností. Jakož svatý Augustýn die, že proto jest Adam, vyhnán sa z ráje, bydlil v Edom a práci vedl, aby se v tom znamenalo, že pracemi, kteréž sú odporné hřiechóm, má býti trestáno s zaneprázdněno tělo hřiecha. Neb k práci pokání jest od boha puojčeno. Protož nedaj jemu prázdniti, neb nevieš, dlúho li s tebú bude, aby snad prvé, než by dokonal práci pokání, vnenadále nebylo od tebe požádáno. Protož tak to hovádko od pána Krista tobě pójčené opatrně krmě, aby živo býti mohlo a hřiechové aby v něm kroceni byli. Tak metlú kázni tresci, ať poslušenství zuostane a stkví se čistota, tak k práci veď, aby zahnal prázdnost, a ať činí hodné skutky pokání, a tak budeš moci hodný počet učiniti. Z třetí věci máme vydati počet z bližních svých. A najprv otec z syna. O tom napsáno jest Regum, kterak onen Heli pomstu vzal pro syny své, znaje, že zle činí, i netrestal jich. A v knihách Přiesloví: Tresci syna svého! A jinde psáno jest: Udá liť se syna mieti, pomni ho, když hřeší, trestati, aby kvuoli synu svému netrpěl muk za jeho vinu. Také i kněz musí počet vydati z svých poddaných ovcí. Jakož Ezechiel prorok dí: Synu člověčí, strážným sem tě učinil domu izrahelského, protož, slyše z ust mých řeč, zvěstuješ jim ze mne. Když já diem k hřiešnému: Nemilostivý, smrtí umřeš. A ty k němu toho mluviti nebudeš, aby se odvrátil neb odchýlil od své cesty nepravé,