[8]číslo strany rukopisujest rozlita po všem křesťanství. A hlava jejie nevidomá jest Pán Kristus, a vidomá římský biskup, skrze kterého cierkev svatá obecní stojí spojena u pokoji v svátostech a v dařích božiech. Pokútných věr slušie se varovati, jakožto viklefské, táborské, bořecské, neb v žádné té nejsú božie darové ani svátosti pravé, ani žádným hřiechóm muože býti odpuštěnie a žádný z nich nemuože býti dobrý, by všecky dobré skutky činil. Neb bez pravé obecné viery žádný člověk dobrý nenie, ani na úřadu býti, ani muože svědkem na koho býti, a jest člověk mrzký Pánu Bohu i lidem, sami v sobě se pekúce, na tělech hynúce, bledú řečí neupřímé a neustavičné, neb v zatmilém rozumu chodí, nevěda, co má činiti, dnes tak věří a zajtra jinak. A proto vší pilností rač mysliti toto královstvie uvésti v jednotu vší viery křesťanské, a sám také s jinými králi křesťasnkými se sjednati a spojiti. Tiem skutkem Vaše Jasnost vezme oddechnutie, všecko královstvie obžive na duši i na těle, války a mordové, jakž česká země na miestě jest, neslýchané přestanú záhuby, pálenie, od chudiny pláč a klnutí i křičenie na Vaši královskú Jasnost pro časté šacunky, na vojny vypuzenie, a tak zabití bez zpovědi, bez svátosti, na mordích, na lúpežiech a v jiných zlých skutcích. A proto běda na smrti duši Vaší Jasnosti, neopraví li to Vaše Jasnost skuoro. Píši jako věrný služebník Vašie Jasnosti, bohdá všeho dobrého žádaje, a súkám rány tvé snad až do bolesti, já, mistr Pavel z Prahy, doktor Žídek řečený, a týkám nežity tvé bolestivé pro uzdravenie duše i těla Vašie královské Velebnosti i dobré tohoto královstvie.
Třetie, velmi pilná jest potřeba obrátiti všecko královstvie ku poslušenstvie