[59]číslo strany rukopisuhřebíčky a s jiným krámným kořením, náramně kazí jed v člověku, toho duovod jest, že žábu vyklije i hadi a jí nic neškodí. Mezi slepicemi černá s čistým hřebenem červeným jest první, potom kapún, potom jiné.
Dvadcáté a šesté, o chlebích. Že chléb jest rozličný a dobře dvadcaterý, totiž chléb žemlový, to jest najčistčí. Pod ním vlaskový, neb rovně v Římě jest také vláskový, potom žitný, huscový, potom pecnový, nakyslý, potom mazancový, v mnoho rozdielých, mezi kterými najlepší jest kořenný, čistě připravený jest, chléb ječný, preclíkový, prasný, z žaluduov, jáhlový, pohankový, z rejže, oplatkový, koláčový, perníkový, ale najlepšie jest žemlový a z režného chleba huscový etc.cizojazyčný text
Dvadcáté a sedmé, o hovadech, která se ke dvoru mají bíti. Zvláště potřebie jest k tomu jistoty, aby hovado zdravé bylo. A to pozná najlépe po jazyku, vytáhna, jestli čistý jazyk, to dobře. A také aby každé bylo prvé vykrmeno, vuol aby byl chován jako kuoň i hřebelcem, kráva pro lechčejšie čeleď, vepř a svině chtějí prvé vychovánie, skopové, ovčí, kozléci, kdy jest zdravé, muož hned zabiti. Konské maso a osličí a bouvolové, to nenie zde v uobyčeji. Údy z hovad, hlava telecí dobrá jest v zimě, a když člověk čije, že schne tehdy mozk, jeda napraví. Výmě v létě, játry na[ac]na] nad podzim, plíčky a břice vždycky dobré, v létě lepšie jsú. Varlata v létě lepšie než v zimě, nohy v létě lepší. Ale chudým lidem a zdravým všecko vždy z hovada krom srdce a slezeny.