[32]číslo strany rukopisuleč by byla chyba, že by kšaftéř byl někdy zrádce králuov nebo vypuzenie s královstvie nebo psanec. Tehdy knieže muože dáti sirotku jiného strážci, ale bez poručenie zbožie. Ale i o to na Vaši Jasnost křik jde veliký. A i proto rač se báti hněvu božieho na se, neb Pán Buoh velmě mstí sirotkuov a vdov a jiných syrých lidí. Jakož die Písmo: Tibi enim derelictus est pauper, pupillo et vidue tu eris adiutor.cizojazyčný text A poněvadž jsú králové na miestě božiem, aby chudých sirotkuov a vdov zbraňovali, nemají nad nimi sami zlé činiti z moci, neb nemuože se tomu Pán Buoh dlúho dívati etc.cizojazyčný text Jestli že chudý člověk, sirotek, vdova křičí na útisk súdcí nespravedlivých, nebo na někoho jiného, že jemu nespravedlivost činí, hned na tom miestě vyslyš chudého [18]číslo strany edicečlověka a muož li býti, bez prodlenie vysvoboď jeho z úzkosti a tesknosti. Pak li nemuož býti, ale hned rač někomu poručiti znamenitému, ať konec učiní té při, ačkoli král neb knieže má moc plnú gšafty neprávě učiněné opraviti i věna i sirotky. Ale gšaftuov právě učiněných, nemuož změniti, ani zbožie co sobě z moci utrhnúti, neb těch větší jest mstitel Pán Buoh, tak že zde desetkrát viec utrhne králi na statku, na cti nebo na těle, po smrti na duši.
Dvadcáté a třetie, o zachovánie zákona božieho. Tak die Aristoteleš k Alexandrovi, aby nutkal všecka královstvie pod sebú k zachovánie písem, které jsú vydali lidé Duchem svatým, kterými ty najprvé by se spravoval a všecken lid, a také aby jednostajnú službu božie vjednal v lidu všech jazycích, neb jinak v svornosti státi nemohú, a tiem viece upokojíš všecka královstvie nežli mečem. A potom die: