[40]číslo strany rukopisujest byl těsen rynk novoměstský, a tu vypili pivo Pražanóm, že za vodu vařenú brali jsú penieze v pytle. Vedlé toho kupci [22]číslo strany edicepřijeli ze všech zemí a všeho dobrého dosti přivezli i odvezli, nebo Praha jest jako moře, ješto chce, aby z ní hojné řeky tekly a do nie také. Toho zisku Praha zbavená a málo sobě proto štistí, neb nevědie, co jsú ztratili. Potom byla svátost převelebná na Hradě po pólu těl svatých velikých Kozmy a Damiána, a svatých dědicóv: svatého Václava, svatého Víta, svatého Vojtěcha, svatého Zigmunda, svaté Lidmily, kterýchžto moc jest v pěti nad krajinami, v kterých ležie. Najprvé, hněv božie krotí, když Pán Buoh hodně se hněvá na lid jich krajiny. Druhé, měst těch i lidu posvěcují, kde ležie a všicku krajinu obveselují. Třetie, kniežata, kteří se jim zachovávají a službu božie rozmáhají a jich také zvelebenie hledie, anjelskú stráží osadie, a svým bděním, aby jich nic zlého netklo, ostřiehají, a aby jich rod vždy potomek měl na stolici královskú na těle i na duši ušlechtilost, aby vždy viec rostli v bohatstvie, v moci, ve cti, v štěstie, v šlechtě, toho hledí. Ale který král umenšuje služby božie a jich ctí, skutky jich bludné a nešťastné činí až do jich umenšenie, nébrž do plného vykořeněnie etc.cizojazyčný text Čtvrté, v lid vlévají náboženstvie, požehnánie, spravedlnost, dobrotu, vnitřní veselé, jasnost a přičiňují se v nebi, aby spieše kniežata shlazeni byli, kteří lid trápí šacunky a trápením. Páté, vysvobozují krajiny dobrými úrodami od hladu, od moruov, od nepřátel, neb svatý Václav vidín jest na bielým koni u Berúna, porážející nepřátely od zlého povětřie. Ale že již svatého Václava snad v Čechách nemáme, všecko zlé čijem i z nebe i z země nepřátely, mor i zlé povětřie, drahotu,