[154]číslo strany rukopisuužitečné kroniky byly potom vybrány.
Rozdíl kronik jest od zákonu božieho takový rozdiel, že zákon božie jest věc jistá, svatými lidmi spevněna, nemajíc proti sobě žádné mieti odpory, ale kroniky nejsú tak jistá věc, nébrž proti zákonu božiemu jsú se odmlúvati, ale proti kronikám muože se odmluviti, neb kroniky jsú jako básně proti zákonu božiemu, opět proti zákonu božiemu učině zhřeší, ale proti kronikám učině nezhřeší.
Spojenie kronik s zákonem božiem jest takové spojenie, že Biblí jest kronika, kladúc od počátka světa, vyjití světa, v svuoj byt. Aneb Adamuov až do Pána Krista a skutky spravedlivých i nespravedlivých a k tomu sanktorál přísluší. Též také klade se v kronikách, ale ne tak příjemně, neb kronikáři nechtějí práce mieti pilné, aby co pilně sepsali, než bera jeden od druhého, jakoby vodu přelévali.
[79]číslo strany ediceBiblia jsú kniehy zákona božieho držící v sobě Starý a Nový Zákon. A oboje mají v sobě čtvery kniehy, totižto zákoně kronikářské, múdrostné a prorocské a čtvery rozum, totiž nebeský, mravní, literní, výkladný, převyšujíc všecky kniehy, neb počestného člověka vedú zde ke vší spravedlnosti božské i lidské a vedú upřiemo na cestu spasenie.
Starý Zákon jest a nebo jsú první kniehy zákona božieho, vypravujíc rod od Adama až po Pána Krista, majíc v sobě tyto