ať ti v Praze nejsú, kažte kněží všecky přehlédnúti, jsú li praví kněží. Ať hněv božie na město nepřijde. Tak synové Israhelší okolo telete tancujíc, zbiti jsú. Desáté, nemilostiví. Tak Antiochius, který střeva vláčil z jiných, též zhynul jest. Jedenádctý, ktož službu božie umenšují, těm Pán Buoh i dnuov ukracuje i hořkú smrtí z světa provozuje, kteří dobrú smrtí scházejí, kteří lehkú.
Sedmdesáté a čtvrté. Ač sem mínil konec učiniti na tomto, však pro lepší správu ještě dále kratčeji račte znamenati, že v Čechách jest přísloví o zlořečenstvie, že nedbají zlořečenstvie starších, řkúc: Kdy mi Pán Buoh dobrořečí, netbám na zlořečenstvie lidská. Přivodíc písma dobrořečiti budú zlořečenstvie vašemu a zlořečiti budú zlořečenstvie vašemu. I proto co písma v tom ukazují, račte věděti, že Pán Buoh zlořečí mnohé lidi. Najprvé, od otce a od mateře ukleté. Od otce Chám jest zlořečen, od mateře Dina, z tohoto rač mieti, že lidské zlořečenstvie přivodí božské. Druhé, zlořečenstvie svatých lidí přivodí božské zlořečenstvie. Tak když Heliseus dal na děti zlořečenstvie jemu se posmievajíce, země je pohltila. Třetie, i zlých lidí. Tak Balaam byl prorok pohanský. Když byl povolán od Balacha krále, aby lid zlořečil israhelský, a když k tomu jel jest, tehdy oslice nechtěla jíti a anjel božie bránil jest jemu, řka: Cesta tvá jest mně protivná. Hleď, aby nezlořečil lidu božiemu, na kterém král nemohl jest mieti, aby zlořečil lid boží, ale vysokým Duchem svatým dobrořečil jest, by lidské neškodilo zlořečenstvie lidem. Anjel božie nebránil by tomuto člověku a oslice by k němu nemluvila etc.cizojazyčný text Čtvrté, papežské, biskupské, prelátské a kněžské zlořečenstvie uvolí