svého, ale divno jest, že ze sta jednoho nemoc jedva polepší a přísloví jest: Když ďábel byl nemocen, sliboval jest dobrým býti, a když jest pozdraven, ďábel horší nežli prvé byl. Příklad toho na pánu Čenkovi, procuratorovi v Plzni, který etc.cizojazyčný text
Sedmdesáté a druhé, kterak po smrti má se s tělem jednati, tuto položím. Neb po hřiechu nynie v Praze těla mrtvých nevážně pohřebují a na miestech nesvěcených jako u svatého Benedicta. A tu žádný neslúží, ani žádné mše bývá za ně. A proto po hřiechu pohřeb tak nevěřících jest. Vedlé řeči proroka: Sepultura asini sepelitur.cizojazyčný text Pohřeben bude pohřebením oslovým. Totiž jakož osla leckdes na pole položí, tak tito ješto v opravě duší nemají, leckdes ležeti lidem velejí, řkúc: Kdež dobrý leží, tu dobře. Židé, mají řád v pohřebu lepší než oni etc.cizojazyčný text Ale krátce mluvie po smrti královské. Má smrt slavně oznámena býti biskupuom a kněžím, aby všady zpievali s pilností vigíljí a requiem a při tělu dnem i nocí. Druhé, tělo má oslavně připraveno býti a střeva vejmúc balsamem, šafránem, mirrú, kadidlem, alkanú má nakladeno býti, aby trvalo narčenie pánuov a královstvie. Tak Maria, Magdalena a Jacobi šli, aby Pána Krista po smrti mazali mastí nardispikátovú etc.cizojazyčný text A v tom chválí písmo Jozefa, že kúpiv čisté plátno, obinul jest tělo Pána Krista etc.cizojazyčný text Třetie, aby tělo královo vloženo bylo v hroby královské, neb písmo v Biblí klade za zlořečeného krále každého, který nenie vložen v hroby otcuov svých. Čtvrté, aby před hroby královskými dnem i nocí žaltář byl čten a služba božie