se dála za ně i vedlé nich, za všecky siré duše, ješto nemají zde na světě, kto by na ně pamatoval. Páté, aby dnové jich smrti byli pamatováni jednú v rok, a konšelé všech měst i kněží i mniši byli při té službě božie, a zejména, aby byli jmenováni králové dobročinci tohoto královstvie a pak, že lidé smrtedlní nemohú jim viece učiniti, poručíc je Pánu Bohu, tak se rozejdú.
Sedmdesáté a třetie, že někteří zlými smrtmi scházejí, jakožto zabitím, stětím etc.cizojazyčný text, někteří hroznými, jakožto derúce se na stěny, neb že jim jazykové ďáblem vytrženi bývají, pro které se to hřiechy děje, račte věděti, a těch hřiechuov se varovati. Deset hřiechuov jest, pro které lidé hrozně mrú. Najprvé, vražedlníci. Tak Kain zabit jest a měl jest od té chvíle, jakž jest zabil bratra svého Abele, vždycky smahu škaredú na sobě tak, že každý raději utekl jest před Kainem, než by měl s ním co činiti, i než by jej zabil. Druzí, jsú súdce nespravedliví, jižto súdem nevinnú krev prolévají. Tak dva starci ukamenováni jsú. Třetie, kto se Pánu Bohu a svatým jeho rúhají a zvláště Panně Mariji. Tak Senacherib, že se rúhal Pánu Bohu, od svých synuov zabit jest. Čtvrté, svým starším odporní a reptaví. Tak Datan a Abiron, že proti Mojžiešovi reptali, od země pohlceni jsú až do pekla. Páté, cizoložníci a Sodomští. Šesté, otec a mátě svých dětí netrescíce. Tak Heli slomil jest hlavu s koně, že netrestal synuov svých z najhoršieho hřiechu. Totiž z Sodomského. Sedmé, zrádce. Tak Jidáš sám se osidlem oběsil. Osmé, zlý rádce. Tak Achitofel se jest oběsil. Deváté, modloslužebníci. A hleďte,