vzieti, ale pravdy nic. Též syn muož otce zapřieti v nebezpečenstvie, neb mateře, neb služebník věrný pána svého, též každé ohně muož zapřieti před paliči. Druhé, všem bezživotí jedné, muož li jemu klam prospěti, má to z práva učiniti. Třetie, bezživotí každého člověka tak Raab jest vyklamala zrádce židovské a tiem slíbila se jest Pánu Bohu, že potom vzal ji Jozue za ženu a nevěstska a klamářka byla jest v rodu Pána Krista. Tak baby v Egyptě klamaly jsú faraonovi řkúc, že zhubily jsú děti, ano je po vodě púštějie. Čtvrté, u vuoli božie, tak Jacob řka otci svému: Jáť sem Ezau, syn tvuoj etc.cizojazyčný text Neshřešil jest, ani jemu za zlé počteno jest. A proto dí Katún: Nihil mentiri nocet.cizojazyčný text
Čtyřidcáté a osmé, o smilství neb o cizoložství králově. Toho děkuje Pánu Bohu do Vašie Jasnosti nikdy nenie, ale však pro naučenie jiných králuov, co zlého činí králóm, kdy moci cizie ženy druhdy berú anebo panny a je zkazíc, tak nechají, anebo kdy horším smilstvem se poškvrňují. Najprvé, nepokoj zbuzuje na všecko královstvie. A tak Trojě zkaženo ot Atrida, kdy Paris otjal panenstvie Heleně. Tak Davidovi řečeno pro ženu Uriašovu: Nevejde meč z domu tvého na věky. Druhé, všecko neštěstie v bojích na ně spadá neb smilstvem člověk rozum potracuje, a tak potom nevie, co má činiti. A proto který král má k boji jeti, má ode všeho vojska i od sebe najméně za dvě neděli před tiem všecky ženy zahnati. Neb tiem lidé budú silnější na tělech i rozumnější, v duši ohebnějšie a nebudú tak zženilí.