vieme zde na světě nižším, že zpravuje svět skrze úřady vyší a nižší, totiž skrze krále, kniežata a biskupy, kteří kdyby nebyli vidomí lidé, na nevidomého Pána Boha a přieliš trpělivého nic by nedbali, i proto sú králové, kniežata, biskupové a doktorové na světě vidomí, aby zlé věci vidomé miesto Pána Boha mstili, dobrých hájili a zlé hubili. Aby řád byl na nižším světě v lidech vidomých Pánu Bohu líbezný, takový, jako jest na nebi, aby lidé témuž pánu slúžili na zemi z dobrodinstvie, které berú jako anjelé na nebi.
A proto položil jest Pán Buoh člověka, zeměnína v poli zemského svrchku a dal jest jemu plné panstvie nad zemí i všech věcí, kteréhožto na zemi usadil jest pro čtverú věc. Najprvé, aby tak veliké panstvie, totiž zemi, moře, vody, řeky, potoky, povětří i oheň tak velikému ciesaři a hospodáři prázdno nestalo a nebylo pusto, ale aby člověk, dělaje zemi a ji požívaje, z toho věrně slúžil milému Pánu Bohu a děkoval jeho svaté milosti z dobrodění, které činí jemu na každý den. Druhé, proto, aby rozumem a vida krásu tohoto světa, krásu hvězd, krásu forem a tvárnosti každého stvořenie, kterak jest čistě vyryl každú věc a obrazem svým svatým, který měl v své mysli, prvé než svět stvořil na znamenie a barvami čistými, každú věc jest okrásil takú krású a puožitkem, že má ruka to nemuož vypsati, ani žádného rozumného člověka mysl dosáhnúti, ani jazyk vymluviti najmenšie věci, ani o bluše nebo komáru, kterakú živnosti