jest obživil obrázkem malým, čistě a plně vyryl a svým božstvím tak oblil, že každá věc jest libá některak, jako kořene božského a krású božskú okrášena, abychme to vidúc, mnohé a rozdielné stvořenie z toho brali, uměnie na se všecka a naučenie a divenie, a řekli, že Pán Stvořitel těch věcí jest krašší, pěknější, užitečnější a převelmi múdrý. Třetie, aby člověk skrze tělo a tyto tělesné věci poznal a najprvé skrze jazyk sladkosti v pokrmu, to dietě v mléce a v strdí počíná znáti v jiných sladkých věcí, a potom hořkých i jiných chutí, aby z toho porozuměl, že stvořitel těch věcí jest sladší, jako v Benedicitecizojazyčný text řieká: me gustate et videte, quoniam suauis est dominus.cizojazyčný text Okuste a vizte, kterak jest sladký Pán Buoh. Totiž v té věci stvořené zemské v ohyzdné, jenž z ohyzdy roste jako obilé z břicha země, hojné i víno i jiné věci z dříví, ješto čím viec hnoje, lepší jest. A v Praze pivo píme z vody kuželické a smradařské, ješto srsti padají do vody, a pivo brodské z lúže. Opět jíme maso, ješto se z lóna nečistého rodí, a ptáky, vajce, mléko a střed a ryby i jiné věci a lampredu, ješto z hada a z úhoře. Avšak v té nečistotě sladký jest nám Pán, co pak v sobě sladší, i proto kdy zde prozvíme chuti v jiedle a v pití, a potom ano nám mrzí, co zde máme viece na světě činiti, jedné dále jíti a tam jinde opět bohdá větší a lepší skutky boží viděti. Čtvrté, aby ušima rozeznal zvuky sladké v hlasích. Najprvé v lidských, kterak Pán Buoh múdře v chrtanu lidským rozdělil