k hlasu již nesmrtedlného Súdce, kterýž zařeve jako lev? Jakož Amos prorok die: Lev zařieve, kto se nebude báti. A Izaiáš: Řvanie jeho jakožto lvové. A Jeremiáš: Pán z výsosti zařieve a z přiebytku svého dáť hlas svój, dojdeť zvuk jeho až do končin země. Nebo jest súd Páně s národy. Tehdáž zajisté Pán ztroskotá cedry libanské, totiž pyšné a naduté jeho zvláštnie nepřátely, kteříž přišedše ke cti, povyšovali se jako cedrové libanští, tiť jakožto dým zhynú, když budú na tom súdu poníženi a k něčemuž ovšem přivedeni. Hlas ten Páně budeť také jakožto hrřom zemi tepa. Jakož Job řiekal: I bude moci na velikost hruozy hromuov jeho patřiti. Nebo David die: Hřímal jest s nebe Pán a najvyššie vydal jest hlas svój. A opět Job die: Hřímati bude Pán hlasem svým divně. A svatý Anselmus die: I což spíš, vlažná duše vyvrácenie hodná! Protož kto neprocítie a neztrašie takového hřímanie, nespíť, ale mrtvýť jest. Také slovo Páně podobné bude k výskaní. Jako die Zachariáš: Vyjdeť jakožto blýskota střela jeho a Pán v trúbu zatrúbí. A Izaiáš: V ten den bude trúbeno u velikú trúbu. A svatý Jan Zlatoustý na řeč svatého Matúše onu, že moci nebeské pohnú se, takto die: Zajisté hlas veliký, hlas trúby hrozný, jehožto uposlechnúti musie všickni živlové, kteříž skále roztrhati bude, peklo otevře, brány měděné zláme, okovy mrtvých zruší a z hlubokosti propasti duše vyvolá a k tělóm svým navrátí a k súdu jíti přinutí. Tyto pak všecky věci tak se rychle skonají, jako vystřelená střela spěšně