daruov od Boha přijatých. Buďto duchovních, kteříž sú v duši vliti, totiž viera, naděje, láska, síla, spravedlnost a jiné ctnosti, buďto tělesných, jako sú síla, krása a jiné věci, buďto časných, jako sú zbožie, moci a cti. O těch všech svatý Matúš napsal: A Pán sám v příkladě a v podobenství pověděl o pěti hřivnách. A svatý Lukáš: O šlechtici, kterýž poručil služebníkuom svým zbožie, kterak museli ze všech věcí i každé zvlášť počet vydati. Tak Job o tom pověděl řka: Věz, že má býti súd. Což tehdy učiním, když povstane k súdu Pán a když bude vyhledávati, co odpoviem jemu? Ó, kterak rychle přijde a ptáti se bude na všecky skutky naše. Nebo blízkoť jest den zatracenie a časové pospiechají přijíti, když súditi bude Pán lid svuoj. Jakož die prorok Abdiáš: Blízkoť jest den Páně na všecky národy, neebo sám die: Aj, brzo přijdu! Bděte, neb neviete, kdy Pán přijde, večer li, či o puol noc, či v kuropěnie, či ráno. Aby přijda rychle, i nenalezl vás spících. Protož co vám pravím, všem pravím, bděte. Nebo nebudeš li bdieti, přijduť k tobě jako zloděj a nebudeš věděti, v kterú hodinu. A dále die: Aj, jdu brzo a odplata má se mnú, jest odplatiti jednomu každému podlé skutkóv jeho. Protož, najmilejší, tyto všecky věci slyšiec, vyčisťte své svědomie, a buď hotov a bdi, čekaje toho súdu, aby mohl odpuštěnie hřiechuov od toho Súdce nabýti. A to jest, co Eklesiastes die: Před súdem sám sebe otaž, a před obličejem Božím najdeš smilovánie. Amen.