[5v]číslo strany rukopisua jsem svědek jeho všech zlých skutkuov.“ Potom, naposledy, jakož se[ch]se] ſie píše v svatém Čtení, na tom súdě bude ot Hospodina všech hřiešných věčné do pekla odsúzenie a všech dobrých na věčnú radost do nebes pozvánie. To praví sv. Bernart: „Ó, kterak to bude hrozné rozlúčenie, když se diáblé v hřiešné uviežíc, do pekla s nimi pójdú a tu se[ci]se] ſie s nimi na věky zavrú. A všickni[cj]všickni] wſſikni dobří s svatými anjely v nebeské královstvo vendú a ti, dokad Buoh Bohem, s ním přebývati[ck]přebývati] prziebywati budú.“
O životu svatého Ondřeje[cl]Ondřeje] Ondrzieyie, apoštola božieho
Svatý Ondřej[cm]Ondřej] Ondrzyey apoštol Božie slovo ve mnohých vlastech, a zvláště v té vlasti, ješto Achaia slove, snažně kázáše a mnoho lidí na křesťanskú vieru obrátiv, po všie vlasti kosteluov načinil. Toho času v těch vlastech vládnieše od ciesaře[cn]ciesaře] czieſarzie jeden, jemužto Egeas řékali. Jehožto hospodyni když svatý Ondřej[co]Ondřej] Oudrzyei na vieru křižsťanskú obrátil i pokřtil, vzvěděv to Egeas, hospodář její, do toho města, ješto Patras slove, přijev[cp]přijev] przigiew, poče křesťany[cq]křesťany] krzieſtiany bezděčiti k pohanským modlám. Jehožto utkav sv. Ondřej[cr]Ondřej] oudrzyei, k němu vece: „Správné by to bylo, aby ty, jenžto si lidský súdce[cs]súdce] ſudcie, věčného súdci, jenž v nebesiech jest, poznal a poznaje[ct]poznaje] poznagie jemu se modlil a svú mysl od falešných bohóv otvrátil.“ Jemužto Egeas vece: „Ty jsi Ondřej[cu]Ondřej] ondrzyei, jenžto kážeš bludnú vieru, jižto jsú dávno římská kniežata zahladiti kázali.“ K němužto sv. Ondřej[cv]Ondřej] ondrziey vece: „Knížata římská ještě jsú nepoznala, kterak jest syn Boží, na tento svět přišed, ukázal, že vaše[cw]vaše] waſſie modly jsú diáblé, jenžto tomu lidi učie, proněžto by se[cx]se] ſie na ně Buoh rozhněval a od nich se odvrátil. A tak v diáblovém vězení dotad vězie[cy]vězie] wierzie. Až z tohoto světa sendú, nic s sebú než hřiechy nesúc.“ Jemužto Egeas vece: „Tuto řeč váš Ježíš káže, domluvil se[cz]se] ſie jest ukřižovánie.“ Jemužto sv. Ondřej[da]Ondřej] ondrziey vece: „Ne pro své zaslúženie, ale pro naše vykúpenie dobrovolně jest na svatý kříž vstúpil.“ K němužto Egeas vece: „Však to viemy, že jest jeho jeden