po[193r]číslo strany rukopisuručena[97]zjevně chybný zápis věty a jasnému králi jeruzalemskému Šalomúnovi svým listem poručným a on, následuje viece tělesných žádostí nežli rozumného súdu, dřieve řečenému Ježíšovi vydal jest proti mně[eh]mně] niemu konečný a křivý odsudek – ač jest hoden nazván býti otsudkem, ot něhožto čije obtieženie – i [s]text doplněný editorem svú pří i zběří pekelnú k tvé božské stolici otvolal sem se. A protož, najvyšší Hospodine, poněvadž sem hotov ukázati křivdu toho otsudku, rač tvá milost některému súdci oběma stranoma hodnému tu při otvolánie poručiti.“ Tehdy vece Hospodin k němu: „Máš li listy otsélacie?“ Odpovědě Belial: „Mám, Hospodine.“ A když je pán Buoh přečite, a vece Belialovi: „Máš li dosti na Josefovi, synu Jakobovu, jenž jest v zemi ejiptské?“ Odpovědě Belial: „Ovšem, pane.“ Tehdy Hospodin káza jemu list psáti poručenstvie k Josefovi v těchto sloviech takto řka:
Král kralujících a panujících pán Jozefovi, synu Jakuba patriarchy a vladaři královstvie ejiptského, vzkazuje zdravie. Přišed před náš obličej Belial poručník pekelný, nám jest žalostivě vypověděl, že kdyžto vedena jest pře mezi ním a sborem pekelným s jedné strany a Ježíšem z Bethléma z druhé strany o některých lúpežéch a o násilí a o panství okršlka zemského i bydlejících v nich před jasným králem jeruzalemským ot nás súdcí ustaveným[98]náslovné „u“ nadepsáno, tehda ten Šalomún, viece následuje tělesného přichýlenie nežli rozumného súdu, proti dřieve řečenému Belialovi a zběři pekelné vydal jest konečný otsudek křivý a nespravedlivý, jakož nám jest pověděno. A dřieve řečený Belial čije se, že jest tady obtiežen, k našemu přeslyšení se jest odvolal. A protož přikazujemeť, aby přivolaje těch, jenž mají přivoláni býti, a přeslyše s obú stranú líčenie v téj při otvolánie, spravedlivě jda, svrchu psaný odsudek zkaz a nebo potvrď bez otvolánie podlé řádu práva a svědky, kteréž budu jmenovati, ač by pro strach anebo lásku nechtěli, připuď je naší moci k vydánie pravého svědectvie. Dán v ráji druhý den dubnový.