[174r]číslo strany rukopisu …snětorzovité slovo oddána, tehdyť počala z Ducha svatého. A kakžkolivěk jest tobě to bylo neznámo, však, ó Belial, tomu se nediv. Neb tak veliká moc čistého manželského stavu, že ot něho črt bývá otehnán, jakožto dolíčeno jest v knihách Thobiášových v VI. kapitole. Protož nediv se tomu, že nevieš o porušenstvie[45]sic! panenstvie matky jeho. I zdali nevieš, že Josef spatřiv, že jest těhotna, a věda, že jest ot něho tělesně nepošla, že ji chtěl ot sebe pustiti, jakožto psáno jest v knihách Matúšových v prvnie kapitole? Ale aby jejie panenstvie věděl pevně dolíčené, věz, žeť jest Buoh poslal syna svého a z jejieho těla přijal člověčie přirozenie; to jest velmi podobné bylo, neb jakožto žena byla se jest narodila z neporušelého[bm]neporušelého] neporuſſeleh muže Adama, též Buoh a člověk měl se jest uroditi z neporušené ženy, kterúžto smrt věčná z světa jest sehnána a věčný život uveden. Pakli jest tobě to neznámo, ó Belial, toť div nenie, neb i menšie věci před tebú skryty jsú. Věděl li si ty, kdy, kde jest tělo bylo mé, prvé nežli mě jest skřiesil pán Ježíš, když sem měl s ním jíti do svatého města? Neb miesto mého pohřebu bylo jest neznámo, až do toho času, jakožto psáno jest v knihách Druhého zákona v poslednie kapitole. Také pověz mi, Belial, vieš li ty miesto, kde schována jest škřieně míru Božieho?“ Odpovědě Belial: „Viem.“ Vece Mojžieš: „Kde?“ Odpovědě Belial: „Jeremiáš schoval jest ji v jedné jeskyni té hory, na nižto si všel, aby viděl božie dědictvie, a tu jest ji zazdil.“ Vece Mojžieš: „Ukaž mi tu jeskyni.“ Otpovědě Belial: „Neviem jie, neb to miesto bude neznámo, dokudž pán Buoh nezbéře lidu svého rozptýleného a slituje sě nad nimi, jakožto psáno jest v Druhých knihách Machabejských v druhé kapitole.“ Vece jemu Mojžieš: „Poněvadž těch malých věcí nevieš, nediv se, coť jest toto skryto před tebú. Kdyžto Ježíš stvořil lidského pokolenie, přijal jest člověčie tělo bez hřiechu čisté panny. Neb tato věc pošla jest skrze rady boží, a zdá liť se proti obecnému běhu přirozenie, proto se nemáš diviti, neb pán Buoh mnoho jest učinil, ješto jest proti přirození. Najprvé, že keř jest hořal bez svého porušenie, jakožto psáno jest v Knihách o výščí lida židovského v III. kapitole. Druhé, že prut mój obrátil se jest v hada a had zase v prut, jakož psáno jest v týž knihách v VII. kapitole. Třetie, že z skály prutem udeřenie vody hojně sú vypluly, jakož