osobil, a tady jest upadl v pokutu práv těch, jenž sě mocí ukazují. Protož, najspravedlivější súdce, poněvadž když toho dovedu – hotov sem tyto věci dovésti – a rač tvá milost toho Ježíše jakožto neopatrného a násilného vladaře vyvrci a knieže mé k tomu úplně navrátiti svým spravedlivým súdem.“
A když to Belialovo odpověděnie Mojžieš plným uchem uslyše, takto udatně mluvi [k]text doplněný editorem Šalomúnovi: „Najmúdřejší králi, kakžkolivěk slova Belialova zdají se, [by]text doplněný editorem dobře a misterně byla pověděna, jimižto bláznivé uši se těšie, však bez poroka jeho to, což praví o mém pánu Ježíšovi, nenie pravda, neb to Belial má věděti, že dvój jest vývod otsudku. Jeden slóve čistý a druhý smiešený. Čistý slóve: před přítomnýma stranoma poznána jest pře od některého súdce a súdce káže někomu, aby ten odsudek vyvedl. A taký vývodce nemá slyšeti odpor žádných, neb nenie jemu poručeno pře poznánie, ale holé odsudku vyvedenie, jakož tomu práva chtie, leč by taký vývodce, že by odsudek jemu k vyvedení byl vydán mocí falešných svědkóv a listóv anebo skrze křivé obecné listy. A jestliže ty odpory budú dovedeny před tiem vývodcí, tehdy ten vývodce má ponechati o té otpoře, ale brž to poručenie k vyššiemu svému obeslati, jakožto práva popisují. Pakli vyvedenie odsudku jest smiešené, totižto že má moc i poznati odporu, by byla proti tomu vydána – u příkladu jakož když pán přikáže poddanému, aby jeho navrátil k jeho dědictví, přeslyše dřieve obú stranú sepřenie – takový vývodce odsudku má dopustiti odpor a má poznati, která jest křivá aneb pravá, jakožto práva svědčie. A taková otpora jest tvá, ó Belial, a k témuž znějí práva, kteráž dřieve provedl. Neb mój pán Ježíš měl jest holý a čistý vývod odsudku od Boha vydaného skrze anjela. Před nímžto anjelem byl jest i Šathan tvój knieže, jakožto svědčí Zachař prorok v III. kapitole a řka: Ukázal mi jest Hospodin Ježíše knieže velikého, an stojí před anjelem božím, a Šathan stáše na pravici jeho, aby se jemu protivil. I vece Hospodin k Šathanovi: Uhaněj tě Hospodin, jenž jest zvolil Jeruzalem. A Ježíš stáše oblečen v rúcho mrzké a stáše před obličejem anjelovým. Kterýžto anjel odpovědě a vece k těm, jenž stáchu před ním a řka: Otejměte rúcho mrzké ot něho. A vece k němu: