právem ztratil, nebo poněvadž vražda jakožto hlavnějšie nedovodí se, tehda pokuty jakožto věci přístupné neb příhodné bývají udušeny. Muož však rychtář, ač chce, strany připuditi, aby jemu na kříži vieru učinily, že mezi sebú tajného úkladu neučinily jsú, aby jeho tak pokut nezbavily.
O žalobě z příčiny vraždy
Toliko při vraždách a při přestúpeních těžkých a ne pro rány mohú někteří z příčiny vraždy obžalováni býti, a obžalovaný tak vyvede se sám třetí lidmi vierohodnými, jakož se píše v starých práviech. Pakli by padl neb pokutovati chtěl, žalobníku dá 60 gr. a rychtáři a městu puol kopy.
O brani v rukú při vraždě přistižené
Proto někto nebývá přemožen z vraždy, že kord nebo meč nahý v rukú jeho byl by zastižen, protož jestliže dva nebo jich viece přísežní vyznávají svorně, že by viděli, an má nahý kord v ruce a rameno kuklú otočené, ale že skutku raněnie jsú neviděli, a také ač by svědčili, že by utiekaje uhoněn byl, takový obžalovaný, poněvadž přísežní z viděnie raněnie nesvědčili by, znamenajíc život jeho, jak jest živ byl, muož se spravedlivě očistiti. Ostatku hledaj o tom nahoře o obžalobách a obžalovaných a o pokutách.
O přísaze a rukojemství pro vraždu
Ktožkoli byl by obžalován pro vraždu prostú žalobú, sám se na kříži očistí. A kterýžkoli měštěnín má v městských zdech za 30ti hřiven dědictvie, muož za vraždu slíbiti.