zbohatěli, aby byli velebeni od lidí, aby hráli, kláli, veselé světu plodili, než aby Pánu Bohu věrně poslúžili. Protož třetí pomoc jest bližší, aby obec takým, jenž zjevně svatokupčí a jsú zle živi, nedala póžitkóv, aby jimi nekupčili. Ale musila by se obec odvážiti za čas jich póhonóv a kleteb, jimiž brání své zlosti. Prosmež milostivého Pána Boha, ať ráčí svú mocí křesťanstvo své zpósobiti a těmito obyčeji neb jinými, kterými on ráčí, to svatokupecství poraziti. Ale ihned se vypaří kanec z lesa, jenž ryje vinnici Kristovu a vyvrací kořenie, řka: Nemají moci králové, páni ani kteří světští, aby oni duchovní zpravovali. K tomu odpoviem prvé takto, že ve všem Starém zákoně králové vládli sú kněžími a biskupy. A Šalomún král, ten jest ssadil biskupa najvyššieho Abiatara s kněžstvie a poslal ho k rolí a na jeho místo vsadil Sadocha. A to jest učinil vedlé vuole božie. Neb die Písmo: „Abiatarovi knězi řekl jest král: „Jdi do Anatot k své rolí, neb si muž hodný smrti. Ale dnes tebe nezabiem protožes nesl archu boží před Davidem, otcem mým, a nesl si práci ve všem, v níž je pracoval otec mój. I vyvrhl jest Šalomún Abiatara, aby nebyl knězem božím, aby naplněna byla řeč boží, kterúž jest mluvil nad domem i nad pokolením Eli v Silo.“ Aj, teď máš, že ne toliko odjal Šalomún požitek najvyššímu biskupu, alebrž ssadil s kněžství. Druhé diem, že poněvadž každý král moc má od Boha nad svým královstvím, aby všecko království zpravoval v pravdě a v spravedlnosti. A poněvadž kněží sú v království, tehdy král má je zpravovati v pravdě a v spravedlnosti. A nespravoval li by jich v pravdě a v spravedlnosti, když by jim přepustil bydleti v zjevné zlosti proti najvyššímu králi, jako nedbalivý sluha a tak neprávě by vedl úřadu královského. Duovod této řeči jest bulla svatého Petra, v níž přikazuje, aby všichni byli poddáni králi jakožto najvyššiemu. A proč? Protože král i jiní páni jsú od Boha posláni, aby nad zlými mstili a dobré aby velebili. Protož die sv. Petr: „Poddáni buďte každému člověku pro Boha, i králi jako najvyššímu, i vódcem neb vévodám jako od něho, to jest od Boha