by papež byl Buoh zemský, tak aby činil zde v zemi, což kolivěk ráčí, a vládl lidmi všemi, jakž chce. A kteří praví, že on muož proti zákonu božiemu jiný ustanoviti neb proti svatým apoštolóm co hodně přikázati. A také praví, že nižádný na světě nemá proti němu, což kolivěk činí, mluviti. Ale požehnaný buď mocný Pán Buoh na věky, že jest přepustil Petrovi u veliký hřiech upadnúti k našemu naučení, abychom věděli, že poněvadž ten první jeho náměstek, od něho volený, ustavený, ujištěný a potvrzený, tak hrubě jest shřešil. A potom po seslání Ducha svatého opět že jest poblúdil, byl jest tresktán od svatého Pavla, jakož die sv. Pavel: „Přede všemi protivil sem se Petrovi, neb jest měl tresktán býti.“ I kterýž jest ten papež nad svatého Petra povýšený, by nemohl zde hřešiti? A nad svatého Jana, miláčka božieho, jenž dí: „Díme li, že hřiechu nemáme, sami se svodíme a pravda v nás není.“ A jistě tiem rúhavým pochlebenstvím Antikristovi poslové mámí i papeže, i lidi, že mnějí, by tak bylo, jakož oni praví. V tom rúhaní jest Antikristovo položení, jímž se vznese nade všecko, což slove Buoh, to jest i nad božství Kristovo i nad Krista člověka, chápaje se moci božské a zamietaje pokoru a chudobu i jiné ctnosti i práci Kristovu tak, že jakož milý Kristus zde bydle, byl jest Otce ve všem poslušný, tak on bude ve všem protivný Kristovi, a proto slove Antikristus, to jest protivník Kristóv. O němž něco, dá li Pán Buoh, napíši.
A pro to kacieřství rúhaní zabili sú Pána Ježíše pravíce, by se rúhal. Neb když sú chtěli ho kamenovati jako rúhače, řekl jim jest: „Mnoho sem vám dobrých skutkóv ukázal od otce mého. Pro který z nich mě kamenujete?“ Odpověděli sú mu Židé: „Pro dobrý skutek tebe nekamenujeme, ale pro rúhaní a že ty, jsa člověkem, činíš se Bohem.“ A opět když ho tázal biskup Kaifáš, řka: „Zaklínám tě Bohem živým, aby nám pověděl, jsi li ty Kristus, Syn boží?“ Vece jemu Ježíš: „Tys řekl.“ Avšak pravím vám, potom uzříte syna člověčieho, an sedí na