ciesaře jsú obdrželi s nahými meči v pokoru jemu sedše. A tak zaručivše i přisiehše za to zavíněnie proti Mediolánským ciesařovi na pomoc tři sta oděncóv slíbil poslati. Toho léta Daniel pražský biskup k králi uheřskému byl poslán prosě pomoci proti Mediolánským, jenž pět Sařacenóv neb pohanóv uprosiv, s velikými dary do Čech sě vrátil.
Léto Božie tisíc sto a devět a padesát Vladislav přijel do Řezně k ciesařovi, tu kdež mnoho kniežat sebralo sě bieše. Proněžto radil sě s nimi ciesař, kterak Mediolánské, jenž ciesařství protivie sě, mohl by ukrotiti a také zkaziti mohl by. Kteréžto řeči všecka kniežata slíbili ciesařovi pomoci i Vladislav také s nimi, kterýžto slib ciesař mile přijem velmi podlé rady všech volencóv duchovních i světských i všech jiných kniežat ciesařských Vladislava toho měsíce ledna koronoval jest. Nebo od časóv Vratislavových prvého krále českého pro sváry, pro války a pro róznice jednak mezi bratří, jednak mezi vnuky českými i moravskými kniežaty, nižádný králem nebyl, jedinký tento Vladislav syn Vladislavóv. Pronežto kniežata, šlechtici, páni všě české zemie radovali sě, všecko žákovstvo z svým biskupem vesele sě těšilo se všemi lidmi. Tomu veselí na večné znamenie ciesař králi českému i jeho náměstkóm ten jest dal hantfest, aby od pražského i od olomúckého biskupóv měli svěceni a korunováni býti.
Hantfest na potvrzenie krále českého
„Ve jmě svaté a nerozdělené Trojice Fridrikus z Božie milosti římský ciesař vždycky přispořitel. Poněvadž přirozeným zákonem i písmem jiným dobřě činiti ke všem mámy, zvláště však k těm, ješto v službě ciesařské a v obecném dobrém spravedlnú radú a plným