dobrých věcí a bohaté pustil jest prázdné. Přijal Izrahele, sluhu svého, rozpomenul se na milosrdenství své. Jakož mluvil jest k otcuom našim, Abraamovi a semenu jeho navěky.“ A toto jest soudce, který ustaven jest od Boha a Buoh bohuov, jenž jest poslán, aby byl souzen svět skrze něho. Jakož psáno jest: „Duch Boží nade mnú.“ Protož jest pomazal mne, kázati chudým poslal mne, uzdravovati skušeným srdcem jatým odpuštění a slepým vidění, vypustiti zlámané na propuštění, zvěstovati léto Boží, vzácné odplacení. Aneb soudce sedí v světě, soud Jeho svatosvaté Svatosti trpěti musíte a zavázáni jste pod věčným zatracením, již oznámíte pře své a díla rukou vašich, v nichž usilujete a počet žádostí vašich oznámíte. Neb posazen jest spytatel srdcí a tajných věcí vynášitel. Neb netoliko z úst vašich i z srdcí vašich, vás súditi bude. Neb se dí: „Duch múdrosti, duch pravdy, duch vší chvály, zpytující Pán zástupuov, jemuž všecka čest a chvála přísluší na věky věkuom, amen.
Tuto Lež stojéci s sestrami svými v pozdvižené mysli, pro podstatu jich upadla jest v řeč a nedala se dotříti Pravdě. Ale poče mluviti a svú nevinnost vymlúvati a oznamovati, chtěc práva býti a v jaké ozdobě a hrdosti stály jsú sestry její podlé ní a jak jsú chválily i veselily se z slov jejích, mnějíc jako za vyhrané.
Kapitola 119
Jakž dopověděl kancléř Boží řeč svú, tak hned Lež vystúpila i počne těmito slovy: Svatosvatý a svatý Pane, sprostné řeči mé buďte v uši Svatosti svaté Vaší. Není mi omylné ale jisté, že před časem málo zběhlým paní Pravda,