[452r]číslo strany rukopisudo nebe vstúpil jest.“ Pak die dále: „A odšel, kterýžto pět hřiven vzal bieše.“ To odjitie znamená odstúpenie od hřéchóv a prospěch v dobrém. O tom die prorok v žaltáři: „Odstup od zlého a čiň dobré.“ A jinde die: „Blahoslavený muž, kterýž neodšel v radě nemilostivých a na cěstě hřéšných nestál a na stolici morné neseděl. Ale v zákoně božím vóle jeho a v zákoně jeho bude přemyšlovati ve dne i v noci.“ Svatý Jan Zlatoústý die: „Z hřivny poznánie Kristova dobyl sobě jedné spravedlnosti, jsa dobřě živ. A z kněžstvie dobyl sobě druhé spravedlnosti, snažně cierkev boží zpravuje.“ Pak die dále: „A dělal jest.“ To jest skutky zevnitřnie dobré vedl, to jest diela milosrdenstvie i jiné ctnosti. O tom u Příslovích 13: „Dušě dělajících ztučnie.“ A 28. kapitola: „Ktož dělá zemi svú, nasycen bude chlebóv. Ale ktož tulákem jest, najbláznivější jest.“ [452v]číslo strany rukopisuPak die dále: „A získal jest jiných pět,“ to jest skrze prospěch v dobrém v sobě i na bližních. Takť jest získal svatý Pavel, la Corinthiorumcizojazyčný text 9: „Všecko všem učiněn sem, abych všecky získal.“ Svatý Jan Zlatoústý die: „Jsúť někteří, kteřížto, ač vnitřních a duchovních věcí proniknúti nemohú, avšak skrze úmysl dobrý učie právě, kteréž mohú. A když sě od tělesných chlipností, od zemských věcí žádostí a od vídaných věcí rozkoší vystřéhají a jiné od nich odlučujíc skrocují.“ Pak die dále: „Též i kterýž dvě vzal, získal jinie dvě,“ to jest, že prospěch učinil ne toliko sobě, ale i svým bližním. O tom die apoštol, 2a Corinthiorumcizojazyčný text 9: „Rozmnoží siemě[c]siemě] ſieme váše i rozspoří obilé spravedlnosti vašie.“ Sv. Řehoř die: „Jsúť někteří, kteřížto, jako dvěma hřivnoma jsúce obohaceni, kteřížto rozom a skutek přijali. A když rozomějíce jiným káží, jako dvénásobný z těženie zisk přijímají.“ Pak die dále: „A ktož jednu vzal,“ to jest dar rozomu přirozeného