o dietě, tak nynie o pravdu boží sě vadie a obě sta nevěstce, neb nedostatkóv mají v sobě plno. Ač pak jedna strana pravú při má, božie strany a pravdy sě přídržiec, avšak přitom nedostatkóv jinakých má dosti. A tě obě straně Pán Bóh zamietá. Než tepruv třetí stranu sobě vyvoluje a tu, jako die Zachariáš, vede Pán Bóh skrze oheň, totiž skrze protivenstvie a pótky. Neb die tudiež: „A páliti je budu, jako bývá páleno střiebro, a zkusím jich, jako zkušeno bývá zlato.“ Ej, to máš očištěnie volených božích. K témuž mluví Micheáš prorok a řka: „On,“ totiž Bóh, „jakti oheň spúštějící a jako bylina valchářóv. A sede a spúštěje a vyčišťuje střiebro. A očistíť syny Levi a zcedíť je jako zlato a jako střiebro a budú Pánu Bohu obětujíce zápalné oběti v spravedlnosti.“ Nebo jedno ti sami, kteříž očištěni bývají ot Pána Boha, Bohu se líbie a milé oběti obětují. Neb tací jsú před Pánem Bohem blahoslavení. Jako o tom svatý Job die: „Blahoslavený člověk, kterýž tresktán bývá ot Pána Boha.“ Protož tresktánie božieho nezamietaj a nepotupuj. Neb on raní a uléčíť, tepeť a ruce jeho uzdravie. Z šesti zamúcení vysvobodí tě a v sedmém nedotkne se tebe zlé.“ Ještě o těch svatých čištění skrze pótky a zámutky mluví sv. Jan v tajnici a řka: „Tito sú,