„Jako voda shlazuje oheň, tak almužna hřiechy.“ Tak i Daniel radieše Nabochodonozarovi, aby svú duši vykúpil almužnami, to jest aby se almužnami čistil. Čtvrté ot hřiechóv očišťovánie jest skrze to, že i my našim bratřím otpúštieme viny, které jsú proti nám [učinili]text doplněný editorem[132]doplněno z edice. Neb tak die náš Spasitel a řka: „Otpustíte li bratřím vašim z srdce hřiechy jich, i vám otpustí otec váš hřiechy váše. Pak li neotpustíte bratřím vašim, aniž vám otpustí otec váš.“ Tak i na modlitbě učil jest náš řiekati: „Odpusť nám nášě viny, jako i my otpúštieme našim vinníkóm.“ Ne, když jest dlužník potřebný almužny a kto jemu dluh otpustí pro Pána Boha, tudiež se ot hřiechóv čistí. Páté hřiechóv očišťovánie děje se, když kto obrátí člověka ot hřiechóv hřiešného, ot bludu a ot jeho zlé cesty, jako die Písmo: „Kto obrátí hřiešného ot jeho zlé cesty a ot bludu, spasenu činí duši svú ot smrti a přikrývá množstvie hřiechóv.“ Když kto modlí se před Pánem Bohem za člověka hřiešného, o něm péči maje, z hřiechóv jeho treskce, když navede svého bratra, duši zčistě. Šesté očišťovánie hřiechóv bývá skrze hojnost lásky. Jakož Spasitel die: „Otpúštějíť se jí hřiechové mnozí, neb jest milovala mnoho.“ A svatý Pavel die, že: „Láska zakrývá množstvie hřiechóv.“