z mrtvých jest vstal novým obyčejem. Též i na nebe vstúpil mocností svého božstvie. A ty všecky věci byly sú nové a neobyčejné. A protož oblecme se my, křesťané, v toho nového člověka, to jest ty ctnosti, kteréž jest Kristus spasitel do sebe měl, na se přijmem. Onť jest, v světě přěbývaje, byl spravedlivý, svatý, pravý, dobrotivý, krotký, čistý, pokorný. Ktož tehda přijme na se spravedlnost, svatost a všelikú pravdu, lásku, pokoru, trpělivost, dobrotu, čistotu, skrovnost a jiné všeliké ctnosti, kteréž jest pán Kristus do sebe měl, ten se jest jistě v Ježíše Krista, v nového člověka oblekl. Abychom tehda v tomto novém létě v pána Ježíše Krista, kterýžto nový člověk učiněn jest a novú krev dnes pro ny hřiešné prolévati počal jest, mohli se obléci, starého člověka, totižto obyčeje zastaralé, zlého a nešlechetného obecenstvie, s sebe svrhúce, čtenie dnešnieho hodu s náboženstvím přěslyšme, jenž se píše, Lukáš, 2. kapitola: „V ten čas, když se dokonalo dnóv osm,“ etc. Dnes slavíme a pamatujem tři hody. První ochtáb božieho narozenie. Poněvadž v mnohých svatých přes rok ochtávy světíme. A v knihách Levitiku přikazuje Pán Bóh osmý den slaviti a řka: „Den osmý bude vám slavný a svatý.“ A o tom die čtenie: „Když se skonalo dnóv osm,“ to jest ot narozenie dietěte počítajíc. Druhý hod slavíme obřězovánie pána Ježíše Krista, jakož die čtenie: „Aby obřězáno bylo dietě.“ Třetí hod slavíme spasitedlného jména vloženie, když die čtenie: „A nazváno jest jméno jeho Ježíš, totižto Spasitel. A skrze to dáno bývá nám rozuměti, že on všechny duchovně obřězané spasiti má. Jakož bieše řekl anděl k Jozefovi, Matúš 1: „Vzděješ jméno jeho Ježíš. Nebť on spasí lid svój ot hřiechóv jich.“ A že z hřiechu přirozeného našich prvních rodičóv, Adama a Evy, vešken národ lidský jest porušen a zprzněn. Pro něžto Pán Bóh proti neduhu toho hřiechu prvorozeného spasitedlné rozkázal jest lékařstvie, to jest obřězovánie. Ale že obřězovánie tepruv vydáno jest ot Boha za času Abrahama patriarchy a nebylo by podobné, aby ti lidé, jenž sú před Abrahamem byli, nižádného lékařstvie proti hřiechu prvorozenému neměli. A protož, jakož die mistr Hugo, že ihned po neduhu učinění hřiechu prvorozeného Pán Bóh vydal jest patero lékařstvie. Prvnie bylo jest obětovánie prvorozených obětí z dobytka pošlých. A toho lékařstvie