Prvnie jest veliké dobrodienie, kteréž jest Pán Bóh ukázal lidskému národu. Neb skrze pána Krista člověk mějieše vykúpen býti a pád anjelský nahrazen. Die Kryzostomus: „Někda anjelé ku pomstě biechu posláni. Jakožto na lid izrahelský, na Davida, na lidi sodomské. Nynie pak odporně zpievají, dieky Bohu vzdávajíce, že on skrze své sstúpenie na zemi vzchod a vstúpenie připravil lidem zemským do radosti nebeské.“ Druhá příčina chválenie Boha od anjelóv, aby nás naučili z přijatého dobrodienie dieky Pánu Bohu vzdávati. Protož dále die: „A na zemi pokoj lidem dobré vóle,“ totíš lidem dobrým. Neb skrze dobrotu vóle slove člověk sprostně dobrý viece nežli skrze dobrotu jiných mocí duše. Neb vóle hýbá jinými mocmi k jich dielóm a skutkóm. A protož dobrota jejie nebo zlost pocházie ode všech jiných mocí. Ale jiným zlým lidem nenieť pokoj vedlé toho, což psáno jest, Izaiáše 48: „Nenieť pokoj nemilostivým, die Pán.“ Protož znamenitě se die: Na zemi buď pokoj a v nebesiech sláva. Pokoj s lidmi dobrými, ale nic se zlými, s nimižto Pán Bóh pokoje nečiní. Neb ne se všelikými lidmi Bóh pokoje činí. Ale toliko s lidmi dobré vóle. Svatý Beda die, že ti, kteříž přijali pána Krista dobrú vólí a neprotivie se jemu, jakožto Erodes a jiní zlí lidí, skrze zlé skutky a skrze přestúpenie jeho přikázanie, takovým připsán bývá trój pokoj, totíš časný, srdečný a věčný, o němž již napřed řečeno jest. Hodně a spravedlně zvěstován bývá pokoj lidem dobré vuole, aby potom odjata byla výmluva. Jakož die svatý Remigius: „Nemáš li bohatstvie Zacheova, nemáš li dvú šartú s chudú vdovú a nemáš li čéše vody studené chudému obětovati, obětuj Bohu dar a peniez dobré vuole.“ Neb pravice tvá, jako die svatý Jan Zlatoústý, plná jest daróv, když bude plná dobré vóle. Daj to Pán Bóh, abychom takové narozenie pána Krista hodně a nábožně slavili, aby on, jenž pro ny ráčil se v srdci a v duši každého člověka naroditi. Druhé skrze milost svú duchovní, abychom my, takově jsúc v Boze narozeni,