v nenávisti. Neb podlé toho bude přisúzen, anebo k životu věčnému anebo k zatracení věčnému. A že máme bdieti o svém spasení, dovodí nám toho pán Kristus skrze příklad tělesný a řka: „A to vězte, kdyby věděl otec čelední“, to jest hospodář anebo každý člověk, jehož ustavil Pán Bóh nad jeho tělem a nad jeho smysly i nad jeho žádostmi jakožto hospodářě nad čeledí. O tom psáno jest, Genesis, 4. kapitola: „Pod tě bude položena žádost tvá a ty panovati budeš jí.“ Pak die dále: „By věděl, kterú hodinu zloděj by přišel, bděl by zajisté a nedopustil by podkopati domu svého“ a sobě svého statku tělesného pokrásti. Jako by řekl: „Poněvadž člověk takú snažnost má o zachování svého tělesného statku, co pak má mieti o zachování své dušě, poněvadž duše odměny nemá? Jakož sám die pán Kristu, Matúš 16: „Co platno jest, že by člověk vešken svět získal, a duši své škodu by učinil. Kterú odměnu dá člověk za duši svú?“ A poněvadž člověk věda, že zloděj má přijíti a dóm jeho kamenný aneb hliněný má probořiti a statek jeho pobrati, bdí snažně, aby nedopustil, ovšem pak člověk věda, že jest smrtedlný a na všakú hodinu smrti čaká, protož ovšem by měl bdieti, aby svého spasenie neztratil. Sv. Jan Zlatoústý die: „Kdyžto duše v těle jakožto v domě kochají sě, přijdúci s odsúzením božím smrt, prokopá tělo a duši násilně vyvrátí. Ale duše spravedlivé, kteréžto jako na púšti v těle sú, když příde odsúzenie k smrti, nebývají vykopány, ale vracujíc sě do své vlasti a radujíc sě, jdú.“ A toť miení pán Kristus, Apokalypsiscizojazyčný text, 3. kapitola: „Nebudeš li bdieti, přijduť k tobě jakožto zloděj.“ A sv. Pavel, la Tesa.cizojazyčný text, 5. kapitola: „Den páně jakožto zloděj též v noci příde.“ Když zajisté řkú pokoj a bezpečenstvie, tehdyť v náhle příde jim zahynutie jakožto bolest ženy v břiše majície a neutekúť. Ale vy, bratřie, nejste