Pak die dále: „A jiesti a píti s opilci.“ V tom znamená, že otec duchovní čelední nemá býti obžerný. A protož řekl jest učedlníkóm svým, Luc.cizojazyčný text, 21. kapitola: „Pilně vystřiehajte sě, ať nebudú obtiežena srdcě vášě obžerstvím a opilstvím.“ Druhé, aby ten otec čelední duchovní neobcoval s ožralými, aby nebyl takýmž, jacíž sú oni. Neb psáno jest v žaltáři: „S svatým svatý budeš a s nevinným nevinný budeš a s převráceným převrácený budeš.“ A zvláště, aby takový duchovní neobcoval s nimi v hodování. Pak dále die: „Příde pán slúhy toho,“ ač ne tělesně a ne zřejmě, ale však přítomně a duchovně, „v den, jemuž sě nenaděje, a v hodinu, kterúžto nevie.“ Neb jakož dřieve praveno jest, Pán Bóh skryl to před očima lidskýma a rozomem, aby žádný nevěděl jistě ani hodiny, ani miesta, ani obyčěje své smrti, leč zvláště komu ráčí Pán Bóh zjeviti, aby člověk tiem sě viece bál a méně hřešil, nevěda svého skončenie. Neb toho sě lidé viece bojie, což vidie zlého, že má vždy na ně připadnúti, a nevědie, kdy, ani kde, ani kterak, nežli toho, což vědie. Neb die sv. Řehoř, že zástřělové předvědění méně urážějí. Pak die dále: „A rozdělíť jeho,“ to jest skrze smrt rozdělí duši od těla. „A částku neb diel jeho položí s pokrytci.“ Ta řěč má dvój rozom. Jeden jest, že diel jeho, to jest duši jeho, jenž jest diel jeho, „položí s pokrytci“, to jest s zatracenými u věčném zatracení. A to sě stane. A inhed po smrti. Druhý smysl jest, že diel jeho, to jest muk, „položí s pokrytci“. Neb bude trpěti s pokrytci, to jest s zatracenci muky pekelné, o nichž psáno jest: „Oheň, krúpa, snieh, síra, duch vln morských diel muk jich.“ O tom také jest psáno, Job 24: „Zlořečený diel jeho v zemi, z horka přélišného pójde do vod ledových.“ Pak die dále: „Tuť bude pláč a škřehot zubóv.“ Pláč pro bolest nevýmluvnú a škřehot zubóv pro zimu přielišnú. Aneb pláč pro žalost,