hodinu pán příští jest.“ Druhé pokládá toho dóvod o hospodáři a zloději onde, kdež die: „Neb by věděl otec čelední, kterú hodinu přišel by zloděj, bděl by zajisté a nedopustil by podkopati domu svého.“ Třetie pokládá bedlivého skutku odplatu onde: „Věrně pravi vám, že nade vším sbožím ustaví jeho.“ O prvniem die takto: „V ten čas pověděl Ježíš učedlníkóm svým.“ To sě dálo, když v jedny časy seděl pán Kristus na hořě olivetské, mluvě o posledniem súdu a řka: „Ale o tom dni a o hodině nižádný nevie, ani anjelé boží, jedné sám otec. A jakož bylo ve dne Noe, téžť bude příchod syna člověčieho.“ Aby každý křesťan a jeho služebník byl tak hotov v každý čas, jako by měl inhed umřieti a počet svój vydati pánu svému. Protož die: „Bděte!“ Jakož die sv. Augustin: „Nic nenie jistějšího nežli smrt a nic nejistějšého hodiny smrti.“ Protož pán náš Kristus, chtě ny hotovy v čas smrti naleznúti skrze hodné pokánie a dosti učiněnie, milosrdně napomíná nás, řka: „Bděte!“ Sv. Řehoř die: „Tenť bdí, ktož k obezřění pravého světla oči otevřěné drží.“ Aneb jakož die sv. Jeroným: „Bdietiť jest od hřéchu sě vystřéhati.“ A znamenitě die pán Kristus: „Bděte!“ A nedie: „Zpievajte, putujte aneb ty věci mohú sě dieti s hřéchem smrtedlným.“ Protož každý člověk má bdieti a sebe střieci před třmi nepřátely, to jest před tělem, před světem a ďáblem. Neb ten nepřétel, tělo vždy skrze rozkoši, skrze tělesné žádosti, skrze lakotu, skrzě lačnost, skrze žiezen, zimu, horkost, skrze strach, hanbu, práci od Pána Boha táhne. O tom die Job, 7. kapitola: „Rytěřovánie jest život člověka na zemi.“ A sv. Pavel, Rom.cizojazyčný text, 7. kapitola: „Vizi zákon jiný v údech mých, odbojující zákonu mysli mé a jímající mě v zákon hřécha. Neščastný já člověk, kto mě zprostí z těla smrti této? Milost božie skrze Jezukrista, pána našeho. Protož já týž myslí slúžím zákonu božiemu,