Řehoř v kázaní obecniem takto: „Královstvie božie toliko stojí, jako máš, neb jest Zacheovi stálo za pól statku jeho, Petrovi a Ondřějovi za opuštěnie sietí. Oné vdově za dva šarty stálo, jinému za čieši vody studené. A protož královstvie božie tolik platí, což máš. Což tehdy jest lacinějšieho, když bývá kupováno, a což jest dražšie, když bude držieno?“ Ale tuto tieže Haymo, proč jest pán Kristus nepovolal učitelóv a mudrcóv anebo králóv anebo bohatcóv k svému apoštolství. Odpoviedá a řka: „By byl povolal učitelóv a mudrcóv nebo králóv, byli by řekli: Shledal nás múdré a umělé, protož nás povolal, aby naším uměním a naší múdrostí vešken svět podrobil svému kázaní. Pak li by byl králóv a bohatých povolal, byli by řekli králi, že pro mohutnost náši povoláni sme od Krista. Pak li by bohatých povolal, řekli by byli, že pro sbožie náše povoláni sme. A protož nepovolal jest ani umělých ani mudrcóv ani králóv ani bohatcóv, ale chudých rybářóv a neučených, aby okázal, že kázanie ne na múdrosti ani na urození ani na sboží zemském, ale na moci boží záleží. O tom die apoštol, la Corinthiorumcizojazyčný text 1: „Kteréž bláznivé sú světa, zvolil jest Bóh, aby zahanbil múdré, a mdlé tohoto světa zvolil jest Bóh, aby silné pohaněl.“ Pak die dále: „A pošed odtud,“ to jest s toho miesta, „viděl jiná dva bratry, Jakuba Zebedeova a Jana, bratra jeho, v lodí s otcem jich, opravujíce sieti.“ Na tom, že sú byli s otcem, znamená sě láska, poslušenstvie a poctivost k otci svému, kterúž sú měli. Slušie však věděti, že Řěkové mají přidáno „i lodí“. Neb sú všecko u plně opustili, aby beze všeho roztrženie pána Krista následovali. A na tom, že die: „Opravujíce sieti,“ znamená sě chudoba jich, že sú staré sieti opravovali. Neb sú nových dostati nemohli. Pak die dále: „I povolal jich.“ Tuto slušie znamenati, že dvú a opět dvú k apoštolství povolal a dva a dva kázat poslal. Jakož píše svatý Lukáš, 10. kapitola: „Poslal je dva a dva do každého města a miesta, do něhož měl přijíti,“ na znamenie, že dvój lid, to jest židovský a pohanský,