měl jich kázaním obrácen býti k vieřě křěsťanské. A že skrze jich kázanie lidé měli dojíti dvojieho spasenie, to jest těla i dušě. A že ti, kteříž mají pravdu kázati, dvoji mají lásku mieti, to jest k Bohu a k bližniemu. A také aby dvěma snáze uvěřili nežli jednomu. Neb psáno jest, Deutronomiicizojazyčný text, 19. kapitola, že „v ustech dvú nebo tří stane každé slovo“. A protož die: „A oni, opustivše sieti i otcě i lodí, šli sú po něm.“ Tuto slušie znamenati, že tři věci sú opustili, to jest sieti, otcě, lodí, na znamenie, že kto chce právě pána Krista následovati, máť tři věci opustiti. Najprvé hřéchy tělesné, to jest zlá myšlenie, nepočestná mluvenie, nesličná činěnie. Neb die apoštol, Efezským, 6. kapitola: „Tělo a krev královstvie božieho nebudú v držění.“ A ty věci znamenány sú skrze sieti. Druhé máme opustiti věci tělesné, abychom jich lakomě nedobývali ani skúpě zadržievali. O tom die sv. Pavel, la Timo.cizojazyčný text, 6. kapitola: „Kteříž chtie bohatí býti, vpadají v pokušenie i v osídlo ďáblovo a v žádosti mnohé a neužitečné i škodné, kteréž pohřižují lidi na zatracenie i zahynutie, neb kořen všěch zlých věcí jest lakomstvie.“ Třetie máme opustiti rodičě i přátely tělesné, abychom jich nemilovali, jim ve zlém nepochlebovali a ve zlém nepovolovali. O tom die Spasitel, Luc.cizojazyčný text, 14. kapitola: „Chce li kto přijíti ke mně a viece miluje otcě svého aneb máteř svú, ženu i syny i bratří, sestry a k tomu i život svój nežli mě, nemóž býti mým učedlníkem.“ A protož řekl Pán Bóh, Genesis, 12. kapitola, k Abrahamovi takto: „Vyjdi z země tvé a z rodiny tvé a z domu otcě tvého a poď do země, kterúž ukáži tobě a kážiť vzrósti v lid veliký.“ Amen.
Na svatého Mikulášě toto kázanie, Matúš 24
V ten čas řekl Ježíš učedlníkóm svým: „Bděte zajisté, nebo neviete, v kterú hodinu…“ etc.
Toto čtenie píše sv. Matúš. V němžto pán Kristus tři věci pokládá. Najprvé napomíná k bdění. A toho příčinu klade, když die: „Bděte, neb neviete kterú