ale tělem zákonu hřécha.“ A protož die pán Kristus, Matúš, 26. kapitola: „Bděte a modlte sě, abyšte nevešli v pokušenie. Duch zajisté hotov jest, ale tělo nemocno.“ A tak ktož nebdí, aby podrobil tělo duchu rozomnému, nemóžť sě líbiti Bohu. Jakož die apoštol, Rom.cizojazyčný text, 8. kapitola: „Budete li podlé těla živi, zemřete. Pak li duchem činy těla umrtvíte, živi budete.“ A tudiež die: „Kteříž v těle sú, líbiti sě nemohú.“ Druhé, máme bdieti proti tomu druhému nepřieteli, to jest proti světu. Neb svět se všěch stran nás obklíčil marnostmi. A na pěti miestech člověka raní. Neb okem člověk vida, porušen bývá na mysli, uchem slyšě. Též také o jiných smyslech. A protož die prorok Jeremiáš: „Smrt vešla skrze okna vášě,“ to jest skrze smysly tělesné. A protož slušieť nám bdieti, aby skrze smysly nášě zevnitřnie nevešla smrt do našie dušě. O prvniem smysle die prorok v žaltáři: „Odvrať oči tvé, ať neuzřie marnosti.“ O druhém die v Příslovích, 4. kapitola: „Vší stráží zachovaj srdce, neb z něho život pocházie. Odluč od sebe srdce křivé a utrhající rtové tvoji buďte daleko od tebe. Oči tvé pravé věci vizte a zřietedlnicě předcházějte kroky tvé. Zřěď stezku nohám tvým a všěcky kroky tvé ustanoveny budú. Nepochyluj na pravici ani na levici.“ O tom die Jeremiáš, 31. kapitola: „Postav sobě strážnici, polož sobě hořkosti, zprav srdce tvé na cěstě upřémé.“ Třetie, máme bdieti proti třeťému nepřételi, jenž jest ďábel lstivý, zlostný. Tenť úklady činí proti nám tajně, chtě nás bludem anebo nevěrú nebo pýchú nebo hněvem nebo závistí jakožto ohnivými střělami zastřeliti. A protož die apoštol, Efezským, 6. kapitola: „Ve všěch věcech vezmúc štít viery, v němž mohli byšte všěcky střěly ohnivé najšlechetnějšieho uhasiti, a helm spasenie vezměte a meč ducha, jenž jest slovo božie, po každé modlitbě i modlení, modléce sě v každém času v duchu a v něm bdiece.“ Neb ten nepřietel lstivý položil jest člověku osídla žádosti sbožie svěcského, v milování